آیین یادبود آتش نشانان ساختمان پلاسکو تهران در بیرجند برگزار شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

این آیین به دعوت استانداری خراسان جنوبی، شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی، شهردار، رئیس سازمان آتش نشانی بیرجند، تعدادی از آتش نشانان، قشرهای مختلف مردم و تعدادی از مدیران شهرستان و استان برگزار شد.
حجت الاسلام شهاب عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند در این آیین با گرامی داشت یاد و خاطره آتش نشانان فداکار تهران ، گفت: گاهی حوادثی در زندگی انسان رخ می دهد که زمینه توجه عمیق را فراهم می کند.
وی افزود: حادثه ساختمان پلاسکو که پنجشنبه 30 دی ماه رخ داد از جمله حوادثی است که وجدان جمعی را تکان داد و موجب بیداری شد که تامل و تفکر عمیقی را در انسانها بوجود آورد.
وی بیان کرد: این حادثه بسیار تلخی بود، محال است، هیچ انسانی این خبر تلخ را بشنود و وجدان بیدار و آگاه او متاثر نشود.
وی تاکید کرد: افرادی که در این حادثه جان باختند، تمام توان خود را برای خدمت رسانی به نمایش گذاشتند و این حادثه تلخ وجدان های خفته را بیدار کرد و موج توجه را نسبت به فداکاری این افراد ایجاد کرد.
حجت اسلام شهاب، کار آتش نشانان را از مصادیق عمل صالح عنوان کرد و گفت: در قرآن آمده است که عمل صالح انسان را وارد حیات طیبه می کند و حیات طیبه هدفی است که خدای بزرگ از خلقت انسان دنبال می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند بیان کرد: حیات طیبه فلسفه ای است که پیامبران و ائمه اطهار به دنبال آن بودند و عمل صالح از نیت پاک و صادق سرچمشه می گیرد، همان طور که انسان با نیت باطل تنزل مقام و جایگاه پیدا می کند.
وی عنوان کرد که در این رویداد تلخ مردم ایران از عمق جان سوختند این خاصیت عمل صالح است و حادثه پلاسکو نشان داد که مردم ایران باید قدر انسان خدوم خود را بیشتر بدانند.
وی بیان کرد: آتش نشانان افرادی هستند دیده نمی شوند، خادم مردم هستند، به پست و مقام توجه ندارند و آنها با نثار جان خود جایگاه خوب خود را پیدا کردند.
وی به افراد حاضر در مسجد امام حسین(ع) بیرجند توصیه کرد که قدر فرصت دنیا را بدانند زیرا دستگیری از فرد ناتوان، حتی لبخند به مخاطب و … عمل صالح است.
وی تاکید کرد: در جامعه ای که دوستی، محبت، عشق ، و علاقه باشد و جامعه، جامعه ایمانی باشد و در آن بخل و حسد و کینه نباشد، نمونه ای از عمل صالح است.
حجت الاسلام شهاب در ادامه به فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و یادآور شد: فوت این مجاهد نستوه و بزرگ مرد مطیع حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب عامل اتحاد در جامعه اسلامی شد.
وی در همین حال از این عالم فقید به عنوان انسان و شخصیتی بزرگ یاد کرد و گفت: کسی که توجه او به خدای بزرگ است گذشت برای او کار سختی نیست، زیرا لحظه به لحظه زندگی فرصت است باید آن را حفظ کرد زیرا عمل صالح اتحاد و موج همبستگی را در جامعه ایجاد می کند.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا