سالانه هزار رأس دام در جنوب کرمان تلقیح مصنوعی می شوند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

به گزارش ایرنا جهانگیر مشایخی شامگاه شنبه در نشست امور دام سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: این فعالیت کمک به بهبود سطح زندگی دامداران روستایی، افزایش رضایت مصرف‎کنندگان و گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف ترسیم شده اقتصاد مقاومتی در این منطقه است.
وی بیان کرد: اجرای صحیح و اصولی طرح اصلاح نژاد دام روستایی با توجه به سنتی بودن بخش قابل توجهی از دامداری‎ های منطقه جنوب کرمان، ضروری است.
وی گفت: این نشست به منظور هماهنگی بیشتر و دستیابی سریع ‎تر به اهداف اصلاح نژاد سیاست‎ های مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی به نیروهای تلقیح مصنوعی برگزار شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: در این نشست مشکلات فراروی تلقیح مصنوعی در بخش اصلاح نژاد بررسی و برای برطرف کردن این مشکلات با همفکری متخصصین تصمیم گیری می شود.
وی ادامه داد: بررسی نقاط ضعف و قوت طرح تلقیح مصنوعی در گذشته برای تقویت نقاط ضعف و بهره‎گیری از نقاط قوت در اجرای طرح اصلاح نژاد دام سنگین در منطقه کمک خوبی می کند لذا باید از این تجربه و همفکری استفاده بهینه کرد.
وی اظهار کرد: تشکیل تعاونی نیروهای فعال بخش خصوصی در زمینه تلقیح مصنوعی در حال پیگیری است لذا اعتبار مجوز این نیروها بررسی می ‎شود.
مشایخی گفت: اسپرم، ازت و امکانات مورد نیاز تلقیح مصنوعی به صورت متمرکز با همکاری یکی از فعالان بخش خصوصی تأمین و بین سایر نیروهای تلقیح دام در جنوب کرمان توزیع می‎ شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز این استان، شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا