50 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

یحیی حسین پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات در راستای خرید و تامین علوفه دام و کوتاه کردن دست دلالان به عشایر پرداخت شده است.
وی، توزیع 5 هزارتن علوفه و خوراک دام در قالب جو و کنسانتره یارانه ای بین عشایر این استان در مناطق قشلاقی را از جمله خدمات دولت برای حمایت از این قشر تولید کننده عنوان کرد.
حسین پور،حمایت غیر مستقیم افزایش کیفی و کمی تولید گوشت قرمز و فراورده های لبنی در بین عشایر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را از عمده وظایف مسئولان متولی عنوان کرد.
وی، از استقرار 116 عامل فروش و توزیع مایحتاج و کالاهای اساسی عشایر در زمان استقرار در مناطق قشلاقی خبر داد و گفت: تامین سوخت فسیلی، سیلندرگاز و توزیع مستمر سهمیه آرد خانه پزی با قیمت یارانه ای از دیگر اقدامات این اداره برای حمایت از عشایر کوچرو است.
حسین پور، با بیان اینکه رفع نیاز‌های عشایر در استان نیازمند مشارکت دستگاه‌های مربوطه است، بیان کرد: عملیات اجرایی اسکان، مطالعات جامعه عشایری و ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچرو از جمله نیازهای اساسی عشایر هستند که باید به آن‌ها توجه شود.
وی از پیگیری تهیه و توزیع پکیچ های خورشیدی جهت تأمین برق عشایر در استان خبر داد و تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیه شده سال آینده تامین و توزیع پکچ های خورشیدی در بین عشایر دارای شرایط و متقاضی انجام خواهد شد.
استان چهارمحال و بختیاری با بیش از 126 هزار نفرجمعیت عشایری و پرورش یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک ، دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا