پرداخت 157میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بوشهر

پایگاه خبری ارک خبر-بوشهر:

پرداخت 157میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بوشهر

ارک خبربه نقل از ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان بوشهر گفت: 157 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید به 15 واحد صنعتی کوچک مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی این استان پرداخت شد.

مهدی صفوی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان 139میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به 11 واحد صنعتی پرداخت شد و چهار واحد نیز به میزان 18 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت دریافت کردند.
وی اظهار کرد: از این مجموع 6 واحد در حوزه صنایع غذایی، چهار واحد در حوزه صنعت ساختمان و مابقی در سایر زمینه ها مشغول به فعالیت هستند.
صفوی اضافه کرد: دریافت این تسهیلات منجر به افزایش میزان اشتغال و رونق در این واحد های صنعتی شده که این اقدامات برای عملی شدن شعار امسال و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: یکی از تکالیف بخش صنعت در برنامه های اقتصاد مقاومتی پیگیری دریافت تسهیلات رونق تولید است که از زمان فراخوان دریافت تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب این شرکت به عنوان متولی صنایع کوچک و متوسط استان زمینه ثبت نام همه واحد های صنایع کوچک متقاضی دریافت تسهیلات را فراهم کرده است.
صفوی بیان کرد: پرونده واحدها به صورت هفتگی در کارگروه‌های استانی بررسی و به بانک‌های عامل در استان‌ معرفی می شوند که از طریق این فرآیند و درخواست‌هایی که مستقیم به بانک‌ها ارائه شده در زمینه تسهیلات به این واحد ها اقدام می شود.
وی گفت: همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سهولت در پرداخت تسهیلات با پیگیری‌ زمینه صدور 2 بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر رفع محدودیت تخصیص اعتبارات به واحدهای دارای بدهی معوق، امکان امهال یکساله بدهی‌های غیرجاری آنها، رفع اثر چک‌های برگشتی و محدودیت مرتبط با نسبت مالکانه براساس مساعدت دولت را فراهم کرده است .
صفوی اظهار کرد: برای رفع موانع تولید با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی زمینه ابلاغ بخشنامه برای تقسیط پلکانی بدهی‌های مالیاتی و معوقه واحدهای تولیدی به سازمان تامین اجتماعی فراهم شده و امیدواریم برطرف شدن موانع پیش روی تولید و سرمایه گذاری، منجر به رونق هر چه بیشتر تولید شود.

دکمه بازگشت به بالا