پیام های تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی ازآتش نشانان در حادثه پلاسکو

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت هشت صبح روز پنجشنبه گذشته (30 دی)، طعمه حریق شد و فرو ریزی ساختمان نیز مصدومیت تعدادی از هموطنان را در پی داشت.
در این حادثه جمعی از آتش نشانان، کارکنان و فروشندگان این ساختمان در زیر آور محبوس شدند و تاکنون نیز عملیات آور برداری ادامه دارد.

** پیام تسلیت سرلشکر محمد باقری
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی حادثه دلخراش آتش سوزی را تسلیت گفت.
درپیام سرلشکرپاسدارمحمد باقری آمده است: حادثه آتش سوزی و فروریختن یکی از ساختمان های تجاری تهران که شهادت و مصدومیت جمعی از آتش نشانان شجاع و دلیر را به دنبال داشت موجب تاسف و تاثر ملت شهید پرور ایران اسلامی شد.
وی ضمن ابراز همدردی با خانواده های معظم شهدا و مصدومین آتش نشانان و تمامی بازماندگان آنان، این حادثه دلخراش را به مردم شریف و کارکنان محترم آتش نشانی تسلیت گفت.

** عروج ملکوتی جمعی از آتش نشانان غیور کشور را تسلیت گفت
فرمانده نیروی هوایی ارتش با صدور پیامی ضایعه عروج ملکوتی جمعی از آتش نشانان فداکار کشور را در سانحه ساختمان پلاسکو تسلیت گفت.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا در متن پیام امیر سرتیپ خلبان حسن شاه آمده است: آتش نشانان جان بر کف و شریف ایران اسلامی،سلام و صلوات خداوند به روح بلند و آسمانی همکاران عزیزتان که در راه نجات جان و سرمایه هموطنان دل به شعله ها زدند و در میان زبانه های آتش حیثیت مرگ را به بازی گرفتید.
این پیام می افزاید: گزارش ها و مشاهدات میدانی از حرکت جهادی تان که غالبا از جوانان پرورش یافته در مکتب مقدس انقلاب اسلامی هستید این واقعیت غیر قابل انکار را تصدیق می کند که راه مجاهدین فی سبیل الله و مردانی که در سال های دفاع مقدس و پس از آن در قواره نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و نیروهای بسیج مردمی از جمله در قامت رشید برادران خلبان شجاعتان بی واهمه از مرگ، دل به بی کرانه خطر می زنند استمرار دارد و بیرق جانفشانی در راه دفاع از امنیت و آسایش ملت شریف ایران همچنان برافراشته است.
در بخش پایانی این پیام آمده است: اگر چه قدرشناسی از تلاش بی وقفه شما، کمترین ادای دین در قبال لحظه لحظه جهاد و تلاش مخلصانه شماست، فروتنانه شانه های زخمی تان را بوسیده و غبار نشسته بر چهره های پاک تان را که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حاصل فداکاری متعهدانه و تحسین برانگیز در امتحانی دشوار است، توتیای چشم می کنم. امیدوارم عنایت حضرت حق، بیش از پیش رفیق راهتان باشد.

** حرکت شجاعانه آتش نشان ثابت کرد که جهاد هنوز ادامه دارد
علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی نیز در پیامی شهادت آتش نشانان را تسلیت گفت.
درمتن این پیام آمده است: شهادت قهرمانانه جمعی از آتش نشانان دلیرکشورمان که در حادثه فاجعه بار آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو تهران، جان خویش را برای حفاظت ازهموطنان شان به خطر انداختند، نقطه اوج ایثارگری و شهامت است، آتش نشانان فداکاری که جان و دلشان مملو از آتش فروزان عشق است.
جمشیدی در پیام خود ضمن پاسداست مقام والای شهدا و تجلیل از آتش نشانان ایثارگر این ایعه را به محضور رهبر عظیم الشان انقلاب و عموم هموطنان به ویژه خانواده های عزیزشان تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر و اجر و دوام توفیق همگان را از خداوند مسالت کرد.

** واقعه پلاسکو دل ها را به درد آورد
اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران نیز در پیامی این حادثه دلخراش را تسلیت گفت.
در پیام این اتحادیه سراسری آمده است: واقعه دردناک ساختمان پلاسکو، دلها را به درد آورده و مردم ایران را از یک سو به نقش مهم و سرنوشت ساز مأموران فداکار و شجاع آتش نشانی و از دیگر سو به آسیب پذیری باورنکردنی جوامع شهری مان متوجه کرد.
وکلای دادگستری آمادگی خود را برای ارائه هر نوع کمک و مشورت اعلام کرد و گفت: برای سلامتی آتش نشانان مجروح دعا می کنیم و به بازماندگان شهدا تسلیت می گوییم.
همچنین هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز نیز ضمن ابراز تسلیت به خانواده های شهدا و بازماندگان این حادثه آمادگی خود را برای ارائه خدمات خدمات معاضدت قضائی به وراث جان باختگان در این حادثه به ویژه آتش نشانان اعلام کرد.
اجتمام*1724*9132
دریافت: فرزانه سلامت بخش * انتشار: حسین فتح الهی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا