صنعت زنبورداری در مشگین شهر توسعه می یابد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا ، احمد شهریار روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به پرورش دهندگان زنبور عسل افزود: بر اساس آمارگیری مهر ماه سال 95 از زنبورستان های منطقه 39 هزار کندو با میزان تولید 610 تن عسل و با میانگین تولید 15.6 کیلو در هر کندو و با اشتغال زایی 800 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در این شهرستان وجود دارد.
وی گفت: این شهرستان 14 هزار هکتار انواع باغ میوه دارد که ضرورت گرده افشانی این سطح از باغ ها بدون توجه به ارزش و اهمیت گرده افشانی زنبوران عسل معنا ندارد و ضروری است تا میزان کندوهای فعال در این شهرستان زیاد شود.
وی اظهار کرد: با حمایت های تخصصی از زنبورداران می توان بیش از پیش میزان تولید عسل در این شهرستان و همچنین منافع ارزشمندی که گرده افشانی زنبوران عسل در افزایش میزان تولید محصولات سردرختی دارند را مدیریت کرد.
او به باغداران توصیه کرد با قرار دادن کندو در باغ میوه حداقل سه کلنی به ازای هر هکتار باغ و عدم سمپاشی بی موقع ضمن کمک به به افزایش تولید میوه خود زنبورداری منطقه را نیز یاری کنند.
شهریار همچنین با اشاره به عملکرد و رتبه خوب تولیدات کشاورزی استان در سال زراعی 95/94 بویژه در تولید گندم و دانه روغنی کلزا و تولید نظام مند مواد پروتئینی از جمله گوشت مرغ تشریح کرد: برای سال زراعی 96/95 نیز تلاش مضاعف بر
تولید در تمام زیربخش ها متمرکز می شود.
تعداد کندوهای فعال در شهرستان مشگین شهر 39 هزار کندو است که با توجه به استعدادهای بالقوه خدادادی و رویش انواع گیاهان و شرایط بسیار مساعد برای پرورش زنبور عسل ایجاب می کند توجه ویژه ای به این صنعت معطوف شود.
مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا