اقدامات مناسبی برای پیشگیری از ویروس آنفلوانزا فوق حاد پرندگان انجام شده است

پایگاه خبری ارک خبر-اردبیل:

استاندار اردبیل:

اقدامات مناسبی برای پیشگیری از ویروس آنفلوانزا فوق حاد پرندگان انجام شده است

استاندار اردبیل در جلسه ستاد کنترل و پیشگیری  از شیوع ویروس آنفلوانزا فوق حاد پرندگان گفت:اقدامات خوبی در جهت کنترل  و پیشگیری از شیوع این ویروس انجام گرفته است و جای نگرانی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل ، دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل در جلسه ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که ظهر امروز در استانداری اردبیل برگزار شد گفت:بایدتمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای کنترل،پیشگیری ومصونیت سازی استان اردبیل از ویروس آنفلوانزا ی فوق حاد پرندگان معمول شود و فرمانداران و مدیران کلیه دستگاهها همکاری جدی داشته باشند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اقدامات مناسب و موثری در جهت کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس در استان انجام گرفته است اظهار کرد:تنها دو مورد در استان مشاهده شده بود که اقدامات لازم از قبیل معدوم سازی ، ضدعفونی وپایش های کانون آلوده  انجام گرفته وجای نگرانی نیست.

دکتر خدابخش بر اطلاع رسانی مناسب  به مردم و بخصوص صاحبان صنایع مرغداری استان در خصوص  حفظ آمادگی واقدامات کنترل وپیشگیرانه تاکید کرد و از همکاری خوب مردم در اطلاع رسانی موارد مشکوک قدردانی کرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه صنعت مرغداری محور مهم اقتصادی استان اردبیل است خواستار کنترل دقیق محموله های طیور در ورودی های استان اردبیل و خروجی های استان های همجوار شد و گفت:اعتبارات لازم برای ایجاد قرنطینه طیور تامین میشود.

دکتر صادق صالحی مدیر کل دامپزشکی استان نیز گفت: گزارشات مردمی به سرعت بررسی و موارد مشکوک مورد آزمایش قرار میگیرد و  با ایجاد اکیپ های واکنش سریع اقدامات مناسب برای پیشگیری و کنترل  سریع این ویروس در استان اعمال شده است.
دکتر صالحی با بیان اینکه ویروس فوق حاد پرندگان  نه واکسن  دارد و نه سدفیزیکی می تواند مانع از شیوع آن شود ، بیان کرد :تنها با اقدامات کنترل وپیشگیرانه می توان ویروس فوق حاد پرندگان را کنترل و مهار کرد .وی خواستار ادامه همکاری های مردم در جهت اطلاع رسانی وگزارش موارد احتمالی مشکوک مرگ پرندگان در استان شد.

دکتر صالحی از حمایت های قضائی و انتظامی در کنترل  ویروس آنفلوانزا ی پرندگان در استان قدردانی کرد وگفت: بدلیل حساسیت و انتقال سریع ویروس فوق حاد پرندگان نسبت به معدوم سازی طیور در یک کیلومتری کانون آلوده اقدام میشود وخسارت طیور معدوم شده نیز به صاحبان آن پرداخت میشود.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: پلمپ مغازه های فروش طیور وپرندگان و جمع آوری مراکز عرضه مرغ زنده در استان در راستای کنترل این ویروس است.
مددی مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل نیز گفت:اطلاع رسانی مناسب وشفاف با پوشش خبری و برنامه های تولیدی در این زمینه انجام گرفته است و این مرکز آمادگی لازم برای تولید برنامه های تبلیغی و اطلاع رسانی های لازم در جهت تنویر افکار عمومی را دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا