طرح ها و ایده های هنرمندان برای ارتقای زیبایی های شهر مورد استفاده قرار می گیرد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، منوچهر فخری شامگاه یکشنبه در دیدار جمعی از اساتید و چهره های ماندگار و برجسته خوشنویسی استان افزود: یکی از مهم ترین راهکارها برای اجرای موثر تمامی برنامه ها و فعالیتهای شهرداری ارتقاء سطح فعالیتهای فرهنگی است.
وی با بیان اینکه تعامل و همکاری شهرداری با هنرمندان در تمامی عرصه ها می تواند در ایجاد شهری زیبا تاثیر گذار باشد گفت: شهر همچون پیکره زنده ای است که در آن جسم و کالبد در کنار روح و جان در هم می آمیزد.
شهردار سنندج با اشاره به اینکه ما نمی توانیم نقش هنر را در تحولات زندگی بشر نادیده بگیریم، اظهار کرد: شهر تعاریف و ارکانی دارد و تعامل، همکاری و وحدت رویه در مدیریت شهری مفهوم شهر را ایجاد می کند.
وی گفت: کردستان همواره خاستگاه هنرمندان نامی در تمامی عرصه های هنری بوده و این استان در حوزه هنر و فرهنگ همواره از جایگاه والایی برخوردار بوده است.
به گفته وی خوشنویسان هنرمندانی خوش سلیقه،خوش فکر و خوش اخلاق هستند و شهرداری می تواند با تعامل با هنرمندان از جمله خوشنویسان استان در جهت ارتقاء زیبا های سطح شهر اقدام کند.
فخری تاکید کرد: اگر مدیریت شهری وظیفه خود را به درستی انجام دهد بزهکاری در سطح جامعه کم شده و شور و نشاط اجتماعی ایجاد می شود و این مهم فقط در سایه تعامل با هنرمندان امکان پذیر خواهد شد.
وی از تمامی هنرمندان در خواست کرد: با فکر و ایده خود مجموعه شهرداری را در جهت ارائه طرحهای زیبا و ماندگار و همچین خدمات رسانی شایسته به شهروندان یاری دهند.

** شهر بدون هنر و هنرمند شهر فاقد زیبایی است
رئیس انجمن خوشنویسان استان کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه شهر بدون هنر و هنرمند شهر فاقد زیبایی است گفت: در هر جامعه ای که فعالیتهای هنری و فرهنگی وجود داشته باشد جرم و جنایت در آن جامعه کاهش می یابد.
امجد افتخار افزود: در هر جامعه ای قشر هنرمند دارای ارزش و جایگاه خاصی هستند و کسانی که در عرصه هنر خدمت می کنند شایان تقدیر هستند.
وی اظهار کرد: در طول سالجاری، مجموعه شهرداری همواره یار وهمراه هنرمندان بوده اند و با تمام توان حمایت خود را از تمامی فعالیتهای فرهنگی و هنری از جمله با انجمن خوشنویسان داشته اند.
رئیس انجمن خوشنویسان کردستان افزود: جای گرفتن در دل هنرمندان کار ساده ای نیست و همکاری و همفکری با هنرمندان در جهت خلق آثار زیبا و ماندگار بسیار تاثیر گذار است.
وی گفت: همانگونه که مدیران باید خدمت رسانی به مردم را وظیفه خود بدانند هنرمندان نیز باید یاری رساندن به مسئولان را از مهمترین وظایف خود بدانند.
افتخار تاکید کرد: شهرداری از پتانسیل تمامی هنرمندان در جهت زیباسازی نما و منظر شهری و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین شهروندان در سطح شهر استفاده کند.
در پایان این دیدار لوح سپاسی با امضای استاد غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و استاد عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران به شهردار سنندج اهدا شد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا