جمع آوری 20 میلیارد ریال صدقه در کهگیلویه و بویراحمد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

سال گذشته افزون بر 27 میلیارد ریال صدقه در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد.
فرید محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 9 ماه سال جاری 14 میلیارد ریال کمک 15 موسسه خیریه کهگیلویه و بویراحمد به افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان جمع آوری شده است.
وی گفت که 6 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات و 6 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز کمک های مردمی در این مدت به 12 مرکز نیکوکاری کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمع آوری افزون بر 25 میلیارد ریال زکات در سال گذشته در این استان، افزود: 60 درصد زکات جمع آوری شده در استان در بخش امور حمایتی و 40 درصد مابقی نیز در حوزه عمرانی هزینه می شود.
محبی بیان کرد که به‌منظور توسعه مشارکت های مردمی و کمک به نیازمندان این استان 12 مرکز نیکوکاری در استان ایجاد و راه اندازی شده است.
وی عنوان کرد: 53 درصد از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد معادل افزون بر 38 هزار نفر در مناطق محروم با ضریب محرومیت 6، هفت و هشت زندگی می کنند.
محبی ابراز داشت که زنان سرپرست خانوار 47 درصد از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد معادل حدود 34 هزار نفر را شامل می شوند که به توجه و حمایت ویژه نیاز دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسیدگی به وضعیت 900 بیمار خاص، 2 هزار و 500 کودک زیر 6 سال، 11 هزار و 260 دانش آموز و دانشجو، 13 هزار دختر در آستانه ازدواج و یکهزار و 900 مورد جهیزیه پشت نوبت از مهمترین نیازمندی های کمیته امداد این استان است.
محبی اظهار داشت که جمع آوری، ثبت، ضبط و نحوه مصرف زکات از برنامه های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: در کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تأکید بر هزینه کردن وجوهات جمع آوری شده از محل زکات برای رفاه محرومان و نیازمندان این استان است.
محبی بیان کرد: می طلبد که با وجود پنج هزار خانوار نیازمند مسکن در این استان بخش عمده ای از وجوهات زکات استان برای تأمین مسکن افراد زیر پوشش هزینه شود و پس از آن نیز به تهیه جهیزیه و امور درمانی مددجویان اختصاص یابد.
وی عنوان کرد که دستورالعمل تشکیل شورای زکات در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به تازگی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ابلاغ شده است.
محبی ابراز داشت: روحانیان، مبلغان دینی و معتمدان محلی عضو این شوراها خواهند شد و با آگاهی بخشی به مردم در مورد اهمیت و ضرورت پرداخت زکات می توانند تحولات ارزنده ای در این راستا ایجاد کنند.
وی گفت که 70 درصد منابع مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد دولتی بوده و تنها 30 درصد آن از محل صدقات و یا کمک های مردمی تأمین می شود.
30 هزار و 250 خانوار با جمعیتی افزون بر 72 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا