تمایل آلمانی‌ها برای تجهیز فرودگاه تبریز

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

تمایل آلمانی‌ها برای تجهیز فرودگاه تبریز

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بعد از اجرای توافق برجام، حضور هیات‌های خارجی در استان افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ارک خبربه نقل از نصر،  علی نواداد در دیدار با کاردار سفارت آلمان در تهران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات خود با کشور آلمان، برنامه‌های ویژه‌ای همچون صدور ویزای فرودگاهی را پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: این استان یکی از قطب‌های صنعتی کشور بوده و نقش مهمی در توسعه ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف دارد.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از سفر هیات اقتصادی استان به ایالت زاکسن آلمان خبر داد و گفت: این سفر می‌تواند دریچه‌ای نو در ارتباطات دو کشور باز کرده و منجر به توسعه مناسبات بین ایران و آلمان شود.

کاردار سفارت آلمان در تهران نیز گفت: یکی از اهداف و برنامه‌های ما ایجاد شراکت تجاری بین تبریز  و یکی از شهرهای آلمان است.

خانم ماریان شوگراف با اشاره به توافق وزیر امور زیربنایی آلمان و وزیر راه و شهرسازی ایران در خصوص همکاری برای تجهیز فرودگاه‌ها و خطوط ریلی و جاده‌ای در ایران، تاکید کرد: فرودگاه تبریز دومین پروژه بزرگی بود که به ما پیشنهاد شد و به دلیل زیرساخت‌های موجود در این فرودگاه مشتاق هستیم فعالیت‌های خود را از تبریز شروع کنیم.

وی همچنین آمادگی مراکز آموزشی کشورش را برای ارایه آموزش‌های فنی و تخصصی به تکنسین‌های ایرانی اعلام کرد.

دکمه بازگشت به بالا