عدم پیشگیری بحران با استفاده از فناوری، یکی از علل حادثه پلاسکو بود/ لزوم ایجاد اقتدار در مدیریت شهری با بهره‌گیری از گفتمان انقلاب

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان:
عدم پیشگیری بحران با استفاده از فناوری، یکی از علل حادثه پلاسکو بود/ لزوم ایجاد اقتدار در مدیریت شهری با بهره‌گیری از گفتمان انقلاب
شهردار اصفهان گفت: اگر پیش از روی دادن حادثه پلاسکو، ایمنی و پیشگیری از بحران با استفاده از فناوری صورت گرفته بود شاید چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد.

به گزارش ارک خبربه نقل از فارس ، مهدی جمالی‌نژاد صبح امروز در نشست شورای پژوهشی مراکز پژوهش شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به حاکمیت نوین شهری اظهارکرد: تحقق حکم‌رانی مطلوب شهری نیازمند شهروندمداری، شفافیت و پاسخگویی به مردم است.

وی با تأکید بر لزوم اقتدار در مدیریت شهری افزود: قدرت‌های خدادادی و اکتسابی در بسیاری از کشورها وجود دارد که شاید تاحدودی آن کشورها را با دیگر کشورها متمایز کند اما اقتدار با قدرت متفاوت است.

شهردار اصفهان گفت: قدرت گفتمان نیز از جمله قدرت‌هایی است که از قدرت‌های خدادادی و اکتسابی اثربخشی و کارایی بیشتری دارد، همان‌گونه که جمهوری اسلامی نیز با دارا بودن قدرت گفتمان انقلاب اسلامی توانسته در بسیاری از موضوعات پیشگام باشد و دیگر ملت‌های جهان را با خود همراه کند.

وی با بیان اینکه شهرها باید بتوانند دانش را به ثروت تبدیل کنند، تصریح کرد: کلان‌شهرها می‌توانند با استفاده از نوآوری، آینده‌پژوهی، دیپلماسی شهری و خوشه‌های علم و فناوری نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند.

جمالی‌نژاد عنوان داشت: نقش مراکز پژوهشی در قدرت گفتمان بسیار تأثیرگذار بوده و نقش‌آفرین است؛ در گفتمان نوین شهری مصادیق و شاخصه‌ها متفاوت بوده و درآمدها نیز متفاوت است.

وی با بیان اینکه مدیریت کلان‌شهرها نیازمند پوست‌اندازی هستند، اضافه کرد: اگر پیش از روی دادن حادثه پلاسکو، ایمنی و پیشگیری از بحران با استفاده از فناوری صورت گرفته بود شاید چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد.

شهردار اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: مرکز فناوری‌های نوین شهری و مرکز خلاقیت شهری در اصفهان تأسیس شده که کمک شایان توجهی در راستای مدیریت نوین شهری کرده و جنس مدیریت در شهرداری اصفهان را تغییر داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا