آیین سیزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی برگزار شد

پایگاه خبری ارک خبر-خراسان رضوی:

در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی؛

آیین سیزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی برگزار شد

آیین سیزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر ، این مراسم با حضور آیت الله عبد خدایی، عضو مجلس خبرگان رهبری، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مهمانان خارجی در سالن همایش های بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام دارای شرایطی ویژه جهت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی واجتماعی به جهانیان است، گفت: در شرایط کنونی که تهاجمات گسترده دشمنان با هدف گیری امت اسلامی بارز است، رسالت اهل قلم در حوزه مسایل فرهنگی تعیین کننده تر از گذشته است.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه کتاب نقش مهمی در بحث مدیریت اسلامی و ادامه پیشرفت در جوامع مختلف ایفا می کند، جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه را برجسته تر برشمرد و اظهار کرد: یکی از اهداف مهم آیسسکو تقویت هویت فرهنگی به عنوان میراث جامعه اسلامی است و در این سال باید از شاخص های روشن فرهنگ رضوی در این راستا استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نویسندگان و ناشران، در این حوزه رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند، گفت: اهالی کتاب باید بتوانند با ایجاد گفتمانی مناسب در جهان، رسالت خود را نسبت به انقلاب اسلامی و جامعه فرهنگی ایران ایفا کنند.

رشیدیان با اشاره به اینکه مشهد، امسال تمدن اسلامی ایران را نمایندگی می‌کند، خاطر نشان کرد: مشهد مهد علم و کتاب است. نویسندگان مشهدی باید با برنامه‌ریزی جهت مشارکت تمام نویسندگان مسلمان، در جهت نشان دادن چهره واقعی اسلام و تشیع در جهان بکوشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا