گشتی در محلات قدیمی کرمانشاه در یک روز برفی/سکوت سنگین برف در دل محلات زخمی شهر

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، دو سه روزی است که استان کرمانشاه میزبان ارمغان زمستان است و در این مناظر برفی، انعکاس خنده و شادی کودکان کرمانشاهی بیش از هر چیز دیگری، دلچسب و خوشایند است.
بارش برف تنها به شادی ختم نمی شود چرا که در شهر ما محلاتی قدیمی و فرسوده و وجود دارد که دل ساکنان آن با کوچکترین نعمات و یا بلایای طبیعی به لرزه می افتد.
بیشترین بافت های قدیمی و فرسوده در محلاتی همچون گذر صاحب جمع، علافخانه، گذرچنانی به سمت سرتپه و برخی از کوچه های منطقه جوانشیر و شریعتی واقع شده که به گفته مسوولان مساحت فرسودگی شهر ما به یک هزار و 200 هکتار می رسد.
یکی از ساکنان این مناطق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با بارش برف و کاهش دمای هوا همه ساکنان این مناطق نگران یخ زدگی و مشکلات تردد می شوند.
یوسفی ادامه داد: کوچه های این محلات کم عرض است آنقدر که توان عبور خودروهای برف روب و کمک رسان را ندارد و از ابتدای صبح تعدادی از ساکنان این محلات به نمک پاشی و برف روبی پرداخته اند.
وی ادامه داد: با این وجود امکانات و تجهیزات ما بسیار محدود است و از شهرداری می خواهیم برای پاکسازی قبل از وقوع یخ زدگی در این مناطق اقدام کند.

**برف روبی شریان های اصلی اولویت دارد
مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه برگزاری مانور بزرگ زمستانه در ماه گذشته از آمادگی کامل شهرداری در روزهای برفی حکایت داشته ادامه داد: در هشتم بهمن ماه جاری با شروع بارش برف در ساعت 3 و نیم بامداد، همه خودروهای برف روب و امدادرسان در هر 16 سایت برای خدمت رسانی آغاز به کار کردند.
علیرضا احمدی با بیان اینکه برف روبی از خیابان ها و شریان های اصلی در اولویت کاری قرار داده شده اظهار کرد: همه مشکلات در هنگام بارش باران و برف به شهرداری ارتباط ندارد و در این روزها شاهد قطعی برق و قطع شدن راه های ارتباطی برخی از شهرستان ها بودیم.
به گفته وی، با تلاش های پرسنل زحمتکش شهرداری همه راه های عبور و تردد خیابان ها و معابر اصلی شهر تا قبل از ساعت هشت امروز صبح باز شد.
وی با بیان اینکه در چنین شرایطی خواهان هم افزایی و همکاری بیشتر شهروندان با شهرداری هستیم اظهار کرد: دو هزار و 759 کوچه، خیابان و معابر فرعی در شهر وجود دارد و با توجه به تجهیزات نمی توان همه این معابر به صورت همزمان باز و پاکسازی شود.

**مردم با شهرداری همکاری کنند، محلات قدیمی هم پاکسازی می شود
وی با بیان اینکه اکنون مشکلی در بخش برف روبی وجود ندارد ادامه داد: پاکسازی معابر و خیابان ها براساس اولویت بندی تردد انجام می شود و پاکسازی کوچه و محلات مختلف و قدیمی شهر نیز انجام می شود.
احمدی ادامه داد: برای رفاه شهروندان مخازن شن و نمک در اکثر مناطق و محلات کرمانشاه گذاشته شده است از شهروندان می خواهیم در چنین روزهایی از آوردن خودروهای تک سرنشین خودداری کنند چرا که اکثر این خودروها در زمان یخبندان و در محلات شیبدار نمی توانند از پارکینگ خارج شوند.
وی یادآور شد، با همکاری و بردباری مردم همه مناطق براساس اولویت بندی پاکسازی انجام می شود.

** اشتغال 1200 پرسنل شهرداری در برف روبی
در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه کار شهرداری با نخستین ساعات بارش برف در هشتم بهمن ماه جاری در زمینه برف روبی آغاز شده گفت: یک هزار و 200 نفر از نیروهای انسانی شهرداری در دو شیفت صبح و شب مشغل برف روبی هستند.

**استقرار 16 سایت برف روبی در شهر
به گفته امیر رحیمی، در این امر از 250 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل لودر، برف روب، دستگاه نمک پاش اتوماتیک و کامیون سبک و سنگین کمک گرفته شد.
وی از استقرار 16 سایت برف روبی مستقر در مناطق هشت گانه شهرداری خبر داد و افزود: 450 مخزن شن و نمک به صورت مستمر شارژ می شوند و 750 تن شن و نمک در سطح معابر پاشیده شده است.

**کار پاکسازی محلات فرعی آغاز شده است
رحیمی ادامه داد: همچنین 12 هزار کیسه شن و نمک به صورت دپو در حاشیه معابر و سطوح شیبدار قرار گرفته است.
رحیمی با تاکید براینکه قبل از ساعت هفت و نیم صبح همه راه های درون شهری بازگشایی شده ادامه داد: از ساعت 9صبح امروز پاکسازی در خیابان های اصلی به پایان رسیده و نیروها و دستگاه ها به معابر فرعی اعزام شده اند و کار بازگشایی کوچه و معابر شیبدار شروع شده و اکنون ادامه دارد.
7460/8066خبرنگار: زهره کریم زاده ** انتشار دهنده: علی مولوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا