حال و هوای بیجار پس از بارش برف

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تغییر جوی موجب خرسندی اقشار مختلف مردم، کشاورزان، نوجوانان و جوانان شد.
فرماندار شهرستان بیجار روز شنبه بعد از حضور در جاده های اصلی، بازدید از خیابان ها و معابر شهر بیجار به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت جاده ها در کل تحت مدیریت نیروهای امدادی قرار دارد و رضایت بخش است.
بیژن زندیه افزود: معابر شهری به کار بیشتری نیاز دارد، پیاده روها باید با سرعت بیشتری پاک سازی شوند.
وی به وزش باد با سرعت بیش از 20 کیلومتر در جاده های خارج از شهر که موجب کولاک و کاهش شدید دید شده است اشاره کرد و گفت: هیچ وسیله نقلیه ای بدون داشتن زنجیر چرخ نباید وارد جاده شود.
وی ادامه داد: تعطیلی مدارس در کنار بارش خوب و دمای متعادل هوا باعث شادی و نشاط بسیار خوبی برای بچه ها شده است و اغلب محلات شاهد بازی کودکان و نوجوانان هستند.
زندیه با اعلام تردد در همه جاده های اصلی خروجی و ورودی شهرستان بیجار افزود: اغلب راه های روستایی بسته شده است و نیروهای امدادی در تلاش هستند تا به سرعت این مسیرها نیز باز شوند.
او از فعالیت پنج اکیپ راهداری بطور تمام وقت برای بازگشایی راه های مسدود شده در جاده های اصلی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: 22 اکیپ نیز هم اکنون برای بازگشایی راه های مسدود شده روستایی فعالیت می کنند و در صورت مساعد شدن هوا، تا فردا همه راه های روستایی باز خواهد شد.
زندیه ادامه داد: به فضل الهی تا کنون مشکل خاصی پیش نیامده است و در صورت بسته شدن مسیری ضمن تلاش برای بازگشایی، تمهیدات لازم برای اسکان موقت مسافرین در مساجد مرکزی شهر مد نظر قرارداده شده است.
فرماندار شهرستان بیجار در خصوص نتیجه بازدید خود از شهر بیجار نیز گفت: به منظور جلوگیری از یخ زدگی و لغزنده شدن خیابان ها و معابر لازم است نمک پاشی بیشتری در ساعات اولیه صبح و پایانی روز درسطح برخی خیابان ها انجام شود و پیاده روهای مرکز شهرنیز لازم است با سرعت بیشتری پاک سازی شوند.
شهرستان بیجار یکی از نقاط مرتفع، برف گیر و سرد خیز با داشتن بیشترین راه های روستایی استان کردستان است.7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا