فرمانده انتظامی قم:امنیت قم در کشور قابل افتخار است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی روز شنبه، در جلسه ای با دادستان قم در پلیس آگاهی اظهار کرد: قم در ارتباط با امنیت عمومی و اعتماد اجتماعی جز استان های اول تا سوم کشور است.
وی امنیت را شامل 2 بخش آماری و روانی برشمرد و گفت: الحمدالله در کنار امنیت آماری، امنیت روانی برای مردم و مسافران شهر کریمه اهل بیت(ع) حاصل شده و این امر به راحتی به دست نیامده است.
وی خاطرنشان کرد: جلب رضایت عمومی اهمیت بالایی دارد که پلیس قم توانسته است در کنار شرایط خوب آماری، با دقت، سرعت و صحت عمل، در این حوزه موفق باشد.
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به این که تولید امنیت، اقدام جمعی و حاصل نقش آفرینی همه دستگاه هاست، تاکید کرد: در پیشگیری از وقوع جرم ها باید سهم هر دستگاه مشخص شود.

* باید برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنیم
دادستان قم نیز در این جلسه، از تدابیر هوشمندانه و اقدام های بازدارنده فرماندهی انتظامی استان برای تامین نظم و امنیت و اجرای عدالت قدردانی و شروط اساسی مقابله با بزهکاری را پیشگیری، پیش بینی و برخورد قانونی عنوان و بیش از پیش بر مقابله و پیشگیری از وقوع ناهنجاری ها تاکید کرد.
مهدی کاهه؛ فقر،‌ بیکاری و اعتیاد را از عامل های بروز سرقت بیان و خاطرنشان کرد: شاید برخی جرم ها مانند سرقت به صورت تمام و کمال پاک شدنی نباشد، اما تمام تلاشمان بر این است که آمار وقوع جرم ها را کاهش دهیم.

* طرح ترخیص موتورسیکلت های توقیفی به مناسبت دهه فجر
رئیس پلیس راهور استان قم شرایط ترخیص موتورسیکلت های توقیفی را به مناسبت دهه گرامیداشت فجر اعلام کرد.
سرهنگ احمد پوربافرانی روز شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: به مناسبت دهه گرامیداشت فجر، طرح آزادسازی موتورسیکلت های توقیفی با ارائه تسهیلات ویژه از 11 بهمن ماه جاری به مدت 10 روز اجرا می شود.
وی تاکید کرد: فقط موتورسیکلت هایی که دارای تخلفات رانندگی هستند، مشمول طرح مذکور می شوند و موتورسیکلت هایی که دارای دستور قضایی و منع ترخیص در سیستم ها (سامانه ها) باشند، مشمول طرح نیستند.
وی با بیان این که تحویل موتورسیکلت با ارائه مدارک احراز هویت صورت می گیرد، افزود: موتورسیکلت هایی که راکب آن ها اتباع غیرایرانی هستند، فقط در صورت ارائه کارت اقامت معتبر اتباع، ترخیص و تحویل می شود و در صورت نداشتن کارت معتبر باید برای رسیدگی به اداره اتباع مراجعه کنند.

*نجات سرنشینان بیش از 200 خودرو گرفتار شده در برف
رئیس پلیس راه استان قم گفت: سرنشینان بیش از 200 دستگاه خودرو گرفتار شده در مناطق کوهستانی استان قم در برف نجات داده شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اردشیر جمشیدی راد روز شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: در پایان هفته گذشته که تعدادی از هموطنان به منطقه برف انبار در روستای فردو (بخش کهک) رفته بودند در زمان برگشت به علت ریزش برف و کوهستانی بودن مسیر در جاده گرفتار شدند.
بخش کهک در 30 کیلومتری شهر قم قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی سپس با کمک عوامل راهداری، هلال احمر و اهالی روستای فردو، پس از 6 ساعت تلاش، مسیر خودروها را باز کردند.
رئیس پلیس راه استان قم از حضور رئیس مدیرت بحران، معاون راهداری، بخشدار منطقه و تمام دستگاه هایی که در کمک رسانی به مردم تلاش کردند تا مشکلی به وجود نیاید، تقدیر و سپاسگزاری کرد.
7406/ 6133/تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشار- جعفرمسلمی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا