کشتارگاه مهریز یزد ظرفیت تولید ژلاتین حلال در کشور را دارد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا ، آیت‌الله حسن عالمی عصر روز شنبه در بازدید از کشتارگاه صنعتی مهریز یزد با اشاره به وضعیت این مرکز و فعالیت های انجام گرفته ، آن را از بهترین واحدها در این بخش اعلام و افزود: تولید ژلاتین برای استفاده در صنایع غذایی و دارویی در تامین سلامتی مزدم بسیار موثر است.
وی ادامه داد: تولید ژلاتین به عنوان محصول مهم دارویی و غذایی به عنوان نیاز یک تکلیف است و اگر تولید آن با دقت و درستی صورت گیرد در اصل خدمت به مردم و جامعه است و باید با جدیت انجام شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: تولید ژلاتین حلال باید بومی‌سازی شود و در این خصوص می توان با برنامه‌ریزی ها و بهره گیری از روش‌های نوین علمی این محصول را تولید کرد.
عالمی همچنین در پایان ضمن قدردانی از فعالیت های این مجموعه بزرگ در سطح کشور بر حمایت از تولیدهای داخلی و جلوگیری از ورود محصولات حرام به کشور به عنوان یک تکلیف مورد تاکید قرار داد.
ژلاتین یک محصوی پروتئینی است که از منابع مختلف از مواد مختلف پروتئینی دامی تهیه می شود و مهمترین مصارف آن در صنایع غذایی ، دارویی و شیمیایی است.
کشتارگاه صنعتی مهریز یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین کشتارگاه‌های صنعتی کشور است که در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده و تجهیز خط تولید به بالاترین فناوری روز از ویژگی‌های کشتارگاه صنعتی جدید است و تاکنون پیشرفت فیزیکی مجموعه 80 درصد و بیش از 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
این کشتارگاه با اعتبارات بخش خصوصی شامل محل نگهداری دام، سالن اصلی کشتارگاه، بسته‌بندی‌، صنایع جنبی، واحد تبدیل ضایعات و سیستم تصفیه فاضلاب بیولوژیکی و پیشرفته یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های صنعتی کشور خواهد بود.
شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد قرار دارد.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا