کمک یک میلیارد ریالی اولیا به مدارس/ جذب خیرین برای احداث پنج مدرسه در سروآباد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

محمد عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد افزود: مدارس روستاهای رزاب، بندول، حسین آباد و ذکریان در بخش مرکزی و روستای کماله در بخش اورامان شهرستان سروآباد مدارس تخریبی و فرسوده بوده و نیازمند احداث ساختمان های جدید در این روستاها هستیم.
وی با تقدیر و تشکر از اعلام آمادگی خیرین برای ایجاد مدارس جدید در این پنج روستا، از احتمال جذب خیرین برای احداث 2 مدرسه دیگر در این شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با پیگیری مسئولین شهرستانی، نماینده مجلس و مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان مدارس روستاهای بیساران و بلبر از محل اعتبارات دولتی تکمیل و افتتاح خواهند شد.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد با تقدیر و تشکر از توجه ویژه اولیاء دانش آموزان به مشکلات مدارس این شهرستان تصریح کرد: سال گذشته اولیاء دانش آموزان برای حل مشکلات مهم مدارس این شهرستان یک میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به آموزش و پرورش کمک کردند.
وی افزود: سال گذشته نیز با حمایت خیرین گرامی چهار باب مدرسه در روستاهای تخان، احمدآباد و رودبار در بخش مرکزی و روستای ویسیان در بخش اورامان این شهرستان احداث شدند.
او اظهار کرد: همچنین در سال گذشته با حمایت های دلسوزانه و مداوم خیرین گرامی و از محل اعتبارات دولتی و طرح هجرت سه 17 مدرسه در سطح شهرستان سروآباد به صورت کامل تعمیرات اساسی شدند.
عزیزی از احداث 60 سرویس بهداشتی در مدارس سطح شهرستان سروآباد به همت بسیج سازندگی سپاه خبر داد و افزود: مدرسه پنج کلاسه روستای رزاب با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی مقاوم سازی شده و در ایام الله دهه فجر افتتاح می شود.
وی از توزیع 80 دستگاه لپ تاپ در سطح مدارس خبر داد و افزود: با حمایت خیرین، فرماندار سروآباد و از محل اعتبارات دولتی 30 دستگاه رایانه، لپ تاپ و پروژکشن و با حمایت نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی 40 دستگاه لپ تاپ و همچنین با حمایت مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان 10 دستگاه لپ تاپ به مدارس شهرستان اهداء شد.
وی با بیان اینکه در بحث بهینه سازی و سیستم گرمایشی مدارس این شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، افزود: ایجاد و راه اندازی سیستم گرمایشی تنها در20 مدرسه سطح شهرستان سروآباد باقی مانده که امیدواریم در سال آینده سایر مدارس باقی مانده به سیستم های گرمایشی مجهز شوند.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد از نصب شوفاژ و گاز کشی به مدارس روستاهای بیساران، پایگلان، بوریدر، ژنین، شهر اورامان و چهار روستای تابعه آن خبر داد و گفت: عملیات احداث مدرسه 6 کلاسه محله پمپ بنزین شهر سروآباد به پایان رسیده و تا پایان سال افتتاح می شود.
او خاطرنشان کرد: به همت مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان پکیج ورزشی در تمام مدارس سطح این شهرستان توزیع و 2 نمازخانه نیز در مدارس روستای قلعه جی و شهر اورامان تعمیر و بازسازی شدند.
عزیزی در پایان ضمن تشکر از حمایت های ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به آموزش و پرورش شهرستان سروآباد گفت: تمام بدهی های معوقه آموزش و پرورش این شهرستان و مدارس ( آب، برق، گاز و تلفن) تا پایان شهریور ماه امسال پرداخت شد.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کلیومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا