عشایر بخوبی از خدمات دولت برخوردار هستند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، فرهمند آقایی روز یکشنبه در بازدید از مناطق عشایری شهرستان دیلم افزود: فعالیت عمده مدیریت در مناطق عشایری، تامین آب، بهسازی چشمه ها، منابع آبی جدید و بازگشایی راههاست که تاکنون گام هایی مهم دراین راستا برداشته شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه تردد عشایر در جاده های در مسیر بدلیل نبود زیرساخت های لازم همه ساله پس ازبارندگی امکان پذیر نیست، برای اولین بار دراستان بوشهر و کشور، مجوز آب نما برای این مسیرها اخذ و در شهرستان دشتستان در دست اجراست.
آقایی اظهارکرد: در سال جاری عملیات بازگشایی راههای در مسیر سکونت عشایر منطقه دیلم انجام شد.
مدیرکل امورعشایر استان بوشهر اظهارکرد: با توجه به سخت گذر بودن مناطق عشایری، تامین مولد برق و حمام های خورشیدی برای تمام عشایر شهرستان دیلم مدنظر قرار گرفته است.
وی گفت: احداث سرویس های بهداشتی به صورت متمرکز در همه نقاط عشایری استان درنظرگرفته شده که 15 سرویس به عشایر منطقه دیلم اختصاص می یابد.
آقایی افزود: 25 خانوار عشایری در منطقه دهک دیلم حضور دارند که همه ساله از اول آبان ماه به منطقه عزیمت و درفروردین سال بعد به مناطق ییلاقی دراستان اصفهان کوچ می کنند
وی گفت: در یک سال اخیر یک باب آب انبار با اعتباری بیش از 400 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستان برای عشایر مستقر در حوزه شهرستان دیلم احداث شده است.
فرماندار دیلم گفت: بنا به تاکیدات دولت تدبیر وامید برای همه نقاط روستایی و عشایری درحوزه سلامت اقدام های قابل قبولی ارایه شده است.
حسن اسماعیلی افزود: یکی ازخدمات بزرگ دولت تدبیر وامید که پس از 37 سال به جامعه عشایری منطقه ارایه شده، استقرار و نصب 14 مخزن پنج هزار لیتری برای 14خانوار عشایری دراین منطقه است که نقشی موثر دربهداشت فردی آنان داشته است.
وی گفت: احداث سرویس های بهداشتی و پنل خورشیدی برای برق رسانی تا قبل از پایان سال برای عشایر منطقه ایجاد می شود.
اسماعیلی بیان کرد : احداث آب انبار و خرید تانکر آب رسانی برای خدمات دهی به عشایر در دستور کار است و در کمیته برنامه ریزی سال آینده اعتبار ویژه ای اختصاص می یابد.
فرماندار دیلم گفت: جاده دسترسی به مناطق عشایری مستقر در دهک با همکاری حوزه نفت و گاز بزودی اجرا می شود.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد که عشایر همه ساله در فصل آبان به این منطقه کوچ و تا پایان اسفندماه مستقر می شوند.
6164//7215** خبرنگار: محسن صادقی آزاد** خدانظر خواجه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا