جاده های گلستان لغزنده است/ تردد با احتیاط انجام شود

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

مهدی میقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین اطلاعات دریافتی بارش برف در محورهای کوهستانی استان به صورت خفیف و پراکنده ادامه دارد، اما با حضور نیروهای راهداری مسیرها باز و عملیات شن پاشی در حال انجام است.
وی تاکید کرد که رانندگان به هنگام تردد از محورهای کوهستانی احتیاط لازم را داشته و با توجه به برودت هوا و احتمال یخ زدگی سطح جاده ها، لوازم ضروری سفرهای زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان همچنین گفت که شب گذشته 165 تن شن و نمک به منظور جلوگیری از یخ زدگی و لغزندگی سطح جاده های استان مصرف شد.
به گفته وی؛ در پی بارش های هفتم و هشتم بهمن نیز به ترتیب 26 و 115 تن شن و نمک در سطح جاده های کوهستانی استان پاشیده شد.
میقانی افزود که این اقدامات در محورهای کوهستانی خوش ییلاق، توسکستان، درازنو و بخشی از مسیر روستای افراتخته در حوزه شهرستان علی آباد انجام شده است.
بارش باران در نقاط مختلف گلستان، کاهش دما و ریزش برف در مناطق کوهستانی استان که از شامگاه پنجشنبه آغاز شد همچنان به صورت متناوب ادامه دارد.
وضعیت جوی امروز یکشنبه گلستان ابری و همراه با بارندگی پراکنده است؛ هوای گرگان هم اینک بارانی، دما 7 درجه سانتیگراد بالای صفر و باد با سرعت 7 کیلومتر بر ساعت از سمت جنوب غربی می وزد.
استان گلستان 5 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که یکهزار و 900کیلومتر آن سخت گذر و کوهستانی است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار : پری سالارنیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا