پرداخت بیش از 5 میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون به کشاورزان تنکابنی

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

عقیل استادی روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : به منظور توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی تعداد 85 متقاضی برای خرید ماشین آلات از جمله کمباین مخصوص برداشت برنج ، تراکتور، ماشین نشا کار و تیلر به بانک عامل معرفی شدند.
وی افزود : از این تعداد تاکنون 20 نفر از بهره برداران فعال در بخش کشاورزی این شهرستان موفق به دریافت این تسهیلات شده اند و مابقی به دلیل عدم تکمیل پرونده بانکی نتوانستند این تسهیلات را دریافت کنند.
استادی با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی در سال های اخیر با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است ، اظهار داشت : مکانیزاسیون کشاورزی با هدف افزایش تولید ، کاهش هزینه ها ، کاهش سختی کار کشاورزی و افزایش جذابیت آن ، افزایش بهره وری از نیروهای کارگری ، افزایش کیفیت کار زراعی و امکان انجام آن در کمترین مدت زمان و انجام به موقع عملیات کشاورزی صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد : در سال گذشته نیز 5 نفر از کشاورزان این شهرستان موفق به اخذ 740 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی شدند.
مدیر جهاد کشاورزی تنکابن تصریح کرد : در نه ماهه سال جاری نیز بیش از 451 هزار800 لیتر سوخت نفت و گاز بین بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی شهرستان تنکابن توزیع شد.
وی یادآور شد : واحدهای تولیدی صنعتی این شهرستان یکی از مراکز مهم مصرف سوخت بخش کشاورزی بوده که بر اساس قانون و جداول توزیع سوخت بر حسب شرایط گرمایشی و سرمایشی متناسب با ماه های سال با ثبت نام در سامانه تجارت آسان و با تایید جهاد کشاورزی برای دریافت سوخت به شرکت نفت معرفی می گردند .
دولت تدبیر و امید تاکنون تنها در بخش مکانیزاسیون برنج 6 هزار میلیارد ریال در کل کشور سرمایه گذاری کرده است.
شهرستان تنکابن دارای 5 هزار و 824 هکتار زمین شالیکاری ، 16 هزار و 196 هکتار باغ مرکبات ، 3 هزار هکتار باغ کیوی ، یک هزار هکتار باغ چای ، 578 هکتار باغ میوه های سردسیری و نزدیک به 6 هکتار فضای تولید گل و گیاه دارد.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/7513/ 1602/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا