استاندار البرز: مدیریت جهادی لازمه بخش کشاورزی است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، سید حمید طهایی روز یکشنبه درآیین تجلیل از بهره برداران برتر بخش کشاورزی استان البرز که در موسسه علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد, افزود: کشاورزان با استفاده از نعمات خدادادی ضمن امرار معاش، بخشی از مواد غذایی جامعه را نیز تامین می کنند.
وی با بیان اینکه کشاورزی کاری است که اولیاء الله نیز بر آن سفارش کرده اند, اظهار داشت: در این بخش یکی از نکاتی که حائز اهمیت است استفاده از فن ودانش روز است به طوریکه حوزه مدیریت این بخش نقششان تحول سالانه در علم و دانش بخش است.
طهایی ادامه داد: انسان هر لحظه در حال آموختن است پس آن کسی موفق تر است که بتواند پیشتاز باشد.
وی یکی از پتانسیل های موجود در البرز را وجود مراکز مختلف تحقیقاتی و پژوهشی دانست و گفت: از علم و دانش موجود در این مراکز نه تنها در چهاردیواری موسسات بلکه دیگر هموطنان و هم استانی ها نیز باید بتوانند استفاده کنند وگرنه با این محیط بیگانه خواهند بود.
وی با بیان اینکه شرایط آب وهوایی و جغرافیایی در کشاورزی تعیین کننده است, ادامه داد: اگر دراین بخش مدیران در کنار تولیدکنندگان نباشند ممکن است بخش کشاورزی دچار خسارات وآسیب های زیادی شود.
طهایی افزود: استان البرز مهد علم کشاورزی کشور است و از این استان علم روز کشاورزی به دیگر نقاط کشور رسیده است و امیدواریم با تلاش اساتید این حوزه در استان این موقعیت همیشه حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه برتری استان در بخش های مختلف کشاورزی بخشی مدیون تلاش کشاورزان و مدیران و محققان است, اظهار داشت: بخشی از این موفقیت نیز مرهون موقعیت مناسب جغرافیایی استان است به طوریکه شرایط مختلف اب و هوایی را شاهدهستیم.
استاندار البرز ادامه داد: البرز از سال 1300 به عنوان مرکز کشاورزی کشور انتخاب شده است که شرایط مختلف در این استان این موفقیت ملی را باعث می شود.
وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ایام الله دهه فجر گفت: بسیاری از مبارزان در اوج قدرت دیکتاتوری شاهنشاهی برای اگاهی دادن به مردم در زندان های ساواک گمنام و بینام به شهادت رسیده و یا تبعید شده وسال ها شکنجه شدند.
طهایی در ادامه افزود: تا سال های گذشته در سراسر جهان یک فضای ایران هراسی وجود داشت ولی اکنون این فضا را کمتر شاهد هستیم به طوریکه بعضی ها به دنبال ناامن جلوه دادن ایران هستند ولی با درایت مقام معظم رهبری و همت دولت تدبیر و امید شرایط به گونه ای شده که 10-12 شرکت خارجی در استان سرمایه گذاری کرده اند.
استاندار البرز بیان داشت: دستاوردهای نظام دستاوردهای مردم است که سختی های تحریم را تحمل کردند.
وی اضافه کرد: در هر کاری در دنیا رقیب و دشمن داریم ولی برای زندگی در این دنیا وادار به رقابت هستیم و بایدبا ترفندهای دشمنان رقابت کنیم و خود
را با اقتصاد مقاومتی تقویت کنیم.
در پایان این آیین از حدود 50 بهره بردار و تولیدکننده برتر کشاورزی استان البرز تجلیل شد.
6156 / 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا