اجرای طرح توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار زنان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، فاطمه دوستی روز یکشنبه در نشست شورای توسعه زنان این استان افزود: بر اساس این تفاهم نامه به زنان کارآفرین تسهیلات اشتغالزایی اعطا می شود.
وی ادامه داد: در همین راستا با تشکیل کمیته ای متشکل از اداره کل امور بانوان و خانواده و صندوق کارآفرینی امید استان به طرح های متقاضی پس از ارزیابی، تصمیم گیری و تسهیلات پرداخت می شود.
دوستی تصریح کرد: برای اجرای این طرح بایستی در مرحله نخست ظرفیت های کارآفرینی و زنان توانمند و کارآفرین در شهرستانهای 9 گانه استان شناسایی و سپس در گام بعدی به زنانی که توانمند نیستند اما نیاز به شغل دارند مهارت های لازم آموزش داده شود.
مدیرکل زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اهمیت آموزش در توسعه فعالیت های اقتصادی زنان تصریح کرد: برای افزایش مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی ضروری است با همکاری بین بخشی برای ایجاد فرصت های شغلی حوزه زنان گام های موثری برداشت.
دوستی همچنین از تهیه بانک اطلاعاتی زنان کارآفرین استان خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان در حال تهیه است و بزودی رونمایی می شود.
وی در ادامه با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بر اطلاع رسانی عملکرد حوزه زنان دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: امید است با همکاری دستگاه های اجرایی بتوان اقدامات انجام شده در حوزه زنان استان را بنحو مطلوب اطلاع رسانی کرد.
این تفاهم ‌نامه در جهت تحقق اهداف مندرج در ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه و مواد مرتبط با امور زنان و خانواده در برنامه ششم توسعه و به منظور توزیع عادلانه فرصت‌ها، منابع و امکانات میان زنان مستعد و توانمند جهت راه‌اندازی و توسعه کسب‌ و کارهای خانگی، خرد و کوچک بازارمحور با اولویت فعالیت‌های شبکه ‌ای و توسعه زنجیره ارزش محصول بویژه در مناطق و نواحی کمتر برخوردار، روستایی و عشایری و با هدف ایجاد اشتغال پایدار، تقویت جوامع محلی و کاهش بیکاری منعقد شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا