2700 کیلومتر جاده برف‌گیر در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

علی خان پایه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش راهداران 45 گردنه برف‌گیر به طول یک هزار و 550 کیلومتر به‌صورت شبانه روزی در شهرستان‌های سردسیری استان بازگشایی شد.
بویراحمد و دنا شهرستان‌های سردسیری استان هستند.
وی گفت که با تلاش شبانه روزی مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در طول بارندگی چند روز گذشته 43 کیلومتر بزرگراه، 335 کیلومتر راه اصلی و 518 کیلومتر راه فرعی برف‌گیر باز شد.
وی تأکید کرد که باوجود بارش برف در روزهای گذشته راه‌های اصلی و فرعی برف‌گیر استان در طول شبانه روز گذشته، باز و تردد در آنها برقرار بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت که در این مدت یکهزار و 805 کیلومتر جاده روستایی برف‌گیر با تلاش راهداران بازگشایی شد و هم اینک تردد در تمام این محورها برقرار است.
تنها راه فرعی مسدود گردنه بیژن به پادنا در شهرستان دنا است که به دلیل حجم بالای برف و برودت هوا هم اکنون امکان بازگشایی ندارد.
200 نیروی راهدار، 150 دستگاه راهداری سنگین، نیمه سنگین و سبک، 23 راهدارخانه ثابت و هشت راهدارخانه سیار وظیفه نگهداری جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.
خان پایه ادامه داد: 10 دوربین مدار بسته نظارت تصویری و چهار دوربین مدار بسته ثبت وقایع در بارندگی اخیر به‌صورت برخط وضعیت جاده‌های استان را به مرکز مدیریت راه‌ها گزارش می داد.
وی بیان کرد: برای اطلاع یافتن از وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها تلفن گویای 141 به‌صورت شبانه روزی و به‌صورت آنلاین آماده پاسخگویی است.
وی به رانندگان توصیه کرد که با توجه به لغزنده بودن سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
خان پایه به رانندگانی که قصد سفرهای برون استانی به‌ویژه از محورهای ارتباطی برف‌گیر را دارند توصیه کرد خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و تجهیزات کافی از جمله آذوقه خشک و لباس‌های گرم به همراه داشته باشند.
وی به رانندگان توصیه کرد که در صورت ضرورت داشتن مسافرت، قبل از حرکت با تأمین سوخت کافی و اطمینان از سالم بودن سیستم برف پاک‌کن، روشنایی و ترمزهای خود اقدام به حرکت کنند.
خبرنگار: مسعود علیزاده** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا