ظریف: ایران خواستار ثبات در افغانستان است/حمایت از تلاش سازمان ملل برای استقرار صلح

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف بعدازظهر امروز-یکشنبه- در دیدار «تادامیچی یاماموتو» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان با بیان این مطلب، آمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور همکاری نزدیک با سازمان ملل و دیگر کارگزاری های آن سازمان در تمامی حوزه های مورد انتظار در افغانستان را اعلام کرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن اعلام حمایت ایران از دولت وحدت ملی افغانستان، سیاست ایران را در راستای ایجاد ثبات در افغانستان و حمایت از تلاش های سازمان ملل در تمامی ابتکارات مربوط به استقرار صلح در افغانستان از سوی آن سازمان برشمرد.
** شرایط امنیتی افغانستان بدتر شده است
«یاماموتو» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان نیز در این دیدار بر سازنده بودن اقدامات جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان و حمایت قوی از دولت وحدت ملی افغانستان تاکید کرد و افزود: شرایط امنیتی افغانستان متعاقب خروج نیروهای نظامی خارجی از آن کشور بدتر شده و برغم تلاش های دولت افغانستان در یک و نیم سال گذشته در جهت استقرار صلح هنوز تعداد تلفات غیر نظامیان در این کشور بالاست. وی همچنین خواستار تداوم نقش سازنده کشورمان برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان شد.
سیام**3070**3061**1449**تنظیم کننده: میترا بلندقامتی – داود نخ کوب نیاسر*انتشاردهنده: امیر کاردان راد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا