تلاش هند برای تبلیغ برنج باسماتی و دعوت از ایران برای بازرسی از کارخانه ها

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سوراب کومار» عصر امروز (یکشنبه) در نشست با انجمن واردکنندگان و هیات هندی در تهران گفت: در تلاشیم با گسترش روابط و بازدید مسوولان و بازرسان ایرانی از کارخانه های خود این مشکل را حل کرده و پاسخگوی افکار عمومی باشیم
سفیر هند در تهران از گسترش همکاری های مبادلات تجاری ایران و هند تا پنج سال آینده خبر داد و گفت: درنظر داریم مبادلات تجاری ایران و هند را به سالیانه ٢٠ میلیارد دلار برسانیم.
کومار ادامه داد: در مذاکراتی که با مسوولان ایرانی داشتیم هر دو طرف به دنبال گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی اند.
وی گفت: مبادلات مواد خام تنها اولویت ما نیست، بلکه همکاری ها در بخش کشاورزی نیز مورد توجه قرار دارد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و وزیر امورخارجه هند هفتم دی پارسال امسال سند توافقنامه جامع همکاری های اقتصادی ایران و هند را برای همکاری در زمینه انرژی، زیرساخت، اتصالات، بانکی، کنسولی، تجارت و گردشگری در 73 بند امضا کردند.
خردادماه امسال نیز «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، به دعوت رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به تهران سفر کرد.
در این سفر، افزون بر امضای موافقتنامه سه جانبه بین المللی- ترانزیتی چابهار، 12 سند همکاری بین تهران و دهلی نو مبادله شد.
وزیر راه و شهرسازی ایران نیز مهرماه امسال با هدف پیگیری موافقتنامه چابهار، شرکت در نشست های دوجانبه و سه جانبه ایران، هند و افغانستان و تسریع در فعال سازی مسیر بین المللی شمال- جنوب به دهلی نو رفت.
البته چندی پیش رییس اتاق بازرگانی،‌صنایع، معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد حجم 15 میلیارد دلاری مبادلات ایران و هند کافی نیست و اکنون در شرایط پس از تحریم، زمینه برای گسترش روابط فراهم شده است.
هند پس از چین چهارمین مصرف کننده نفت جهان و دومین مشتری بزرگ نفت ایران است.
اقتصام ** ٩١٨٦ **1961** خبرنگار: هما همت خواه ** انتشاردهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://telegram.me/irnaeco

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا