بازدید هیات بلند پایه کشوری از مناطق سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان

پایگاه خبری ارک خبر-زاهدان:

بازدید هیات بلند پایه کشوری از مناطق سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان

 شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شماری دیگر از مسئولان کشوری روز یکشنبه در حال بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان هستند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا این هیات بلند پایه پس از استقبال ازسوی استاندار و جمعی از مسئولان سیستان وبلوچستان در فرودگاه کنارک عازم مناطق سیلزده شهرستان کنارک در جنوبی ترین نقطه استان شده و پس از بازدید و گفت وگو با سیلزدگان، به شهرستان نیکشهر به عنوان پر باران ترین شهرستان جنوبی استان در هفته گذشته، عزیمت کرد.
پیش از این نیز دبیرکل جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات، معاون بازسازی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی و معاون امور روستایی وزارت راه و شهرسازی از مناطق سیلزده جنوب استان بازدید کردند.
سیستان و بلوچستان با داشتن 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند امسال در مقایسه با سال گذشته و سالهای پیش از آن با کاهش 98 درصدی باران رو به رو بود.
تغییرات جوی در این استان کویری به ویژه در سال جاری موجب نگرانی مردم و مسئولان استان شده بود به گونه ای که اقشار مختلف مردم برای نزول این رحمت الهی دست به دعا و اقامه نماز باران در برخی مناطق برداشتند که نزول رحمت خداوندی را درپی داشت.
این بارندگی ها از 31 دی تا پنجم بهمن در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان با وجود برخی خسارات، امید و نشاط را به مردم هدیه کرد.
براساس اعلام سازمان هواشناسی سیستان وبلوچستان، بیشترین بارندگی 31 دی تا پنجم بهمن ماه استان با 164 میلی متر در دستگرد نیکشهر در جنوب استان ثبت شد.
بر اساس این گزارش همچنین در شهر نیکشهر 119میلی متر، کنارک 143 میلی متر، دلگان 115 میلی متر، کارواندر خاش 76.5 میلیمتر، زرآباد کنارک 97 میلی متر، کهیر چابهار 137 میلی متر، فنوج 65 میلی متر، قصرقند 66 میلی متر، مهرستان 45 میلی متر، سیب و سوران 40 میلیمتر، ایرانشهر 67 میلی متر، بزمان 79 میلی متر، راسک 45 میلی متر و ناصر آباد سراوان 46 میلی متر باران ثبت شد که این بارندگی ها علاوه بر خوشحالی و ایجاد شور و نشاط برای مردم و سیراب کردن زمین های تشنه این دیار در 12 شهرستان جنوبی استان سیلاب، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب سبب بروز مشکلات و خسارات در بخش های مختلف شد.
تعطیلی مدارس، وارد شدن خسارت به بخش های کشاورزی و زیربنایی، مسدود شدن مسیرها، قطع برق ناشی از آسیب به شبکه برق رسانی، آبگرفتگی 6 روستا و تخلیه ساکنان آنها از جمله مشکلات پیش آمده دراین مدت در سیستان وبلوچستان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا