یک میلیون و 200 هزار مازندرانی صاحب کارت ملی هوشمند شدند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا ، علی رجبی روز یکشنبه در نشست روسای ادارات ثبت احوال مازندران د نوشهر افزود : از جمعیت سه میلیون و 224 هزار نفری مازندران، 2 میلیون و 700 هزار نفر واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
وی گفت : فقط امسال 770 هزار نفر در استان برای دریافت کارت هوشمند ثبت نام کردند که از این تعداد 420 هزار نفر کارت هایشان را دریافت کرده اند و بقیه نیز تا پایان سال جاری دریافت می کنند.
رجبی افزود : بر اساس برنامه ریزی کشوری ، سهم مازندران برای صدور کارت هوشمند ملی در سال جاری 640هزار فقره بوده است.
مدیر کل ثبت احوال مازندران گفت : در گذشته به دلیل کمبود کارت ، صدور کارت عقب افتاد بود ولی امروز کارت هوشمند ملی ظرف یک ماه تحویل می شود که این روند از سال آینده نیز به روز خواهد شد.
وی با اشاره به صدور شناسنامه ظرف 24 ساعت در سراسر استان ، افزود : از ابتدای امسال تاکنون 145 هزار جلد شناسنانه تعویض شده است.
** آمادگی ثبت احوال برای انتخابات
رجبی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سال آینده اشاره کرد و گفت: ثبت احوال استان آمادگی دارد تا استعلام داوطلبان را در اسرع وقت اعلام دهد.
مدیر کل ثبت احوال استان مازندران افزود : با توجه به باز بودن تمامی ادارات ثبت احوال در روز انتخابات نیروهای این مجموعه آمادگی لازم را برای رفع مشکل کارت ملی و شناسنامه رای دهندگان را دارند.
وی همچنین از کاهش طلاق در استان مازندران خبرداد و گفت : در 10 ماهه امسال نرخ طلاق استان از 2.4 درصد بود که نسبت به مدت مشابقه سال گذشته هفت دهم کاهش یافته است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/1295/ 1602/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا