از خاکستر ققنوس تا قاف عشق/ خاکستر پوشان کاشانی به سوگ همتایان خود نشستند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

از خاکستر ققنوس تا قاف عشق/ خاکستر پوشان کاشانی به سوگ همتایان خود نشستند

آيين گرامي داشت مقام شهداي آتش نشان شامگاه شنبه در مسجد صادقيه کاشان برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، از طرف امام جمعه، فرماندار و شهردار کاشان آيين گرامي داشت مقام شهداي آتش نشان ساختمان پلاسکو شامگاه شنبه در مسجد صادقيه کاشان برگزار شد.

در اين آيين معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري کاشان ضمن تسليت شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو بيان کرد: همدلي و همدردي مردم با سربازان گمنام آتش نشان در اين حادثه به منصه ظهور رسيد و مشخص شد مردم چقدر براي آتش نشانان ايثارگر و فداکار ارزش قائل هستند.

آتشيار سلطاني از مردم خواست تا براي آتش نشانان زياد دعا کنند و ادامه داد: وقتي حادثه اي روي مي دهد همه کنار مي روند و تنها کساني دل به آتش مي زنند که عاشق مردم باشند و در راهي که انتخاب کردند از جانشان براي هم وطنان خود مايه بگذارند. بنابراين آتش نشاني شغل نيست، عشق است و آتش نشاني حد و مرزي نمي شناسد.

وي تاکيد کرد: در زمان حريق، ثانيه ها براي آتش نشانان حرف اول را مي زند و از مردم مي خواهيم که در زمان حادثه در محل تجمع نکنند و راه را براي عبور ماشين هاي آتش نشاني باز بگذارند.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري کاشان به ايمن سازي ساختمان ها نيز اشاره کرد و افزود: کاشان بافتي قديمي و گذرهاي کم عرض دارد بنابراين نصب تجهيزات ايمني در ساختمان ها ضروري است.

اين آيين که با سخنراني حجت الاسلام بنايي و مداحي ذاکران اهل بيت همراه بود مسئولان شهري مردم دارالمومنين کاشان حضور داشتند.

پیش از این یادبود نیز اهالی شریف کاشان با دلی رنجور و خاطری پریشان در ایستگاه های مختلف آتشنشانی به ابراز همدردی با سانحه دیدگان پرداختند.

حادثه آتش سوزي ساختمان پلاسکوي تهران صبح روز پنجشنبه 30دي ماه روي داد که اين حادثه  منجر به تخريب ساختمان شد و پس از 9 روز تلاش بي وقفه پيکر 16 آتش نشان و چهار شهروند از زير آوار بيرون  کشيده شد.

از لحظات هولناک فروریختن ساختمان پلاسکو تا همین حالا هزاربار مرده و زنده شدیم.روزها ، ساعت ها و دقیقه های برای نوری که از آن عمق مجهول بیرون بزند. شاید که آتش گلستان شود ولي افسوس که همه اميدها نااميد شد.

هر نفسی که اين روزها کشيديم از خودمان پرسيديم آيا زير آوار ساختمان 17 طبقه هوا هست هنوز؟ چند نفر از برادرانم زير آوار مانده اند؟

وقتی که از شما حرف می زنیم،یادمان هست چه قهرمانهایی بودید که دل به آتش زديد تا جان هموطنان خود را نجات دهيد ولي افسوس طبيعت آتش هميشه همين گونه بوده است.

هفتم بهمن تلخ ترين حادثه سالهاي گذشته بود و در اين روز آتش به ققنوس هاي ايران رحم نکرد تا ملتي به سوگ بنشیند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا