فرماندار لاهیجان: حقوق شهروندی، حفظ دستارودهای انقلاب اسلامی است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی عصر یکشنبه در جلسه تبیین برنامه های منشور حقوق شهروندی لاهیجان اظهار داشت: منشور 120 ماده ای رئیس جمهوری از متن قانون اساسی گرفته شده و براساس این منشور حق حیات ، سلامت و کیفیت زندگی، حق آزادی و حق مشارکت در تعیین سرنوشت ، حق اداره شایسته جامعه ، دسترسی به فضاهای مجازی و داشتن حق تجمع و راهپیمایی از جمله مواردی است که بر آن تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: این منشور بر فضایل اخلاقی تاکید دارد و مدیران نیز باید برای بدست آوردن فضایل اخلاقی، آستانه تحمل خود و امید در مردم را افزایش دهند.
احمدی تاکید کرد: منشور حقوق شهروندی، بر قانون تکیه دارد و دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود بر عمل به قانون و قانونگرایی پایبند بوده و به قانون اعتقاد عملی دارد و قانون اساسی به عنوان بالاترین قانون نقشه راه اداره کشور است.
وی تصریح کرد: قانون اساسی نیز به کرامت انسانی و ارزش های آن و اصل عدل و پرداختن به مسایل زیربنایی و فضایل اخلاقی تاکید دارد.
احمدی اظهار داشت: وظیفه حاکمیت این است که امید را در دل مردم بوجود بیاورد و دولت تدبیر و امید از اولین روزی که حکم تنفیذ را از مقام معظم رهبری دریافت کرد، بر امیدآفرینی و نشاط افزایی در جامعه تاکید دارد.
فرماندار لاهیجان یادآور شد: دولت یازدهم، منشور حقوق شهروندی را از خود به یادگار گذاشته است.
احمدی بر نقد منصفانه و آگاهانه از عملکرد مدیران و دولت تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات جامعه ما، نوع نقدی است که در مورد برجام می شود؛ بسیاری از این نقدها منصفانه نیست و بعضی از افراد که نقد می کنند، به ساختار جمهوری اسلامی ایران و قانونی اساسی آشنایی ندارند و نمی دانند که هیچ تصمیمی بدون مصوبه شورای عالی امنیت ملی اجرایی نمی شود.
وی با اشاره به اینکه مدیران باید در مواجهه با نقدها صبور باشند، افزود: دولت پذیرای نقد منصفانه و مشفقانه است و از آن استقبال می کند .
وی با اشاره به ایام دهه فجر اظهار داشت: در دهه فجر امسال باید همه همکاری کنند تا دهه فجر با شکوهی را در شهرستان لاهیجان پشت سر بگذاریم .
احمدی با تاکید بر مشارکت همه نهادها و دستگاه ها در برگزاری دهه فجر گفت: دهه فجر، متعلق به همه است و هیچ کس حق ندارد آن را به نفع خود مصادره کند و مدیران باید در جشن های این ایام مشارکتی فعالانه داشته باشند و حضور مدیران در جشن ها و مراسم پشت گرمی برای مردم است.
وی همچنین یادآور شد: 201طرح عمرانی در شهرستان لاهیجان در دهه فجر امسال با اعتبار 49میلیارد و 65میلیون تومان افتتاح می شود که از نظر تعداد، 24درصد و از نظر ارزش اقتصادی 73درصد نسبت به طرح های دهه فجر سال گذشته افزایش دارد.
در ادامه این جلسه، شماری از مدیران بمنظور تحقق حقوق شهروندی، بر ضرورت فراهم سازی بستر مناسب فعالیت برای احزاب، گروه های سیاسی و همچنین انتقاد سازنده از عملکردها تاکید کردند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029 / 2007

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا