منازل 12 شهر گلستان زیرپوشش بیمه حوادث/ 18نقطه شهری در انتظار

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

صادقعلی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: پوشش بیمه حوادث واحدهای مسکونی در این شهرها با مشارکت شهرداری ها انجام شده است.
وی گفت: همه شهرداریهای استان گلستان مجاب شده اند تا واحدهای مسکونی را در برابر حوادث بیمه کنند.
مقدم در خصوص جبران خسارت حوادث در این شهرها، اضافه کرد که اقدام شهرداری گرگان با بیمه واحدهای مسکونی در این شهر باعث شد که 500 واحد خسارت دیده در سیل های شهریور و آبان امسال حداقل 350 میلیارد ریال برای جبران خسارت دریافت کنند.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با تاکید بر اینکه باید منازل همه شهرهای استان بیمه شود، افزود: با این وجود، گلستان پیشرو در پوشش بیمه واحدهای مسکونی در کشور به شمار می رود.
استان گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت واقع در شمال کشور بدلیل موقعیت جغرافیایی از استان های در معرض حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله، رانش زمین و آتش سوزی جنگل ها است.
51 درصد از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری استان در مناطق شهری زندگی می کنند.
مقدم در خصوص پوشش واحدهای مسکونی روستایی استان نیز گفت: پوشش بیمه واحدهای مسکونی روستایی گلستان از بخش مرکزی شهرستان آق قلا با همکاری دفتر امور روستایی استانداری، فرمانداری و بخشداری این بخش آغاز شده و به تدریج در دیگر مناطق ادامه می یابد.
در گلستان یکهزار و 75 روستا وجود دارد که حدد 49 درصد از جمعیت استان در این مناطق ساکن هستند.

* فرهنگ بیمه گری نزد مردم گلستان نهادینه شود
مقدم معتقد است که رغبت مردم این استان حادثه خیز برای پوشش بیمه واحدهای مسکونی، تجاری و سایر حوزه ها بسیار کمرنگ بوده و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.
وی به برخی تلاش ها در جهت افزایش انگیزه مردم برای گسترش بیمه نیز اشاره کرد و گفت: از جمله این طرح ها قسط بندی پرداخت هزینه پوشش بیمه است ولی هنوز استقبال از این بخش کمرنگ است.
به گفته وی؛ پوشش بیمه در برابر 10 نوع حادثه از جمله آتش سوزی و زلزله بوده و سقف تعیین شده برای هر متقاضی 80 هزار ریال است که رقم بالایی نیست.

* دستگاه ها از جزیره ای عمل کردن درحوزه بیمه خود داری کنند
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان بر همکاری بخش های مختلف در حوزه بیمه نیز تاکید کرد و افزود: اکنون بیمه آتش سوزی توسط شرکت گاز و بیمه مددجویان توسط کمیته امداد صورت می گیرد که باید این پوشش های بیمه ای هماهنگ شده تا از هدررفت هزینه ها ممانعت شود.
به گفته وی؛ در این خصوص یک ساختمان از طریق چند دستگاه خدمات رسان زیر پوشش بیمه قرار می گیرد، اما خانوار دیگری ممکن است از کل این خدمات محروم باشد که در این زمینه تعامل دستگاه های مختلف و اجتناب از جزیره ای عمل کردن ضروری است.
6204/1648
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا