رعایت قرنطینه از بروز خسارت به واحدهای دام وطیور جلوگیری می کند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که روز دوشنبه به ایرنا نمابر شده است، علی اکبر متقی فرد در نشست مخاطرات خشکسالی و سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی افزود: باید نظارت بیشتری را بر مسایل بهداشتی و قرنطینه ای واحدهای تولیدی دام و طیور داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین اظهار کرد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی و وابستگی آن به شرایط آب و هوایی باید تدابیر بیشتری به منظور کاهش مخاطرات کشاورزی در آن اندیشیده شود تا با فعالان این بخش دچار خسارت دیدگی و آسیب نشوند.
متقی فرد تصریح کرد: مدیریت مخاطرات کشاورزی فرآیندی است که سطح تحمل خطرات بخش کشاورزی را شناسایی می کند و این اطلاعات را در راستای تصمیم گیری برای اقدامات مربوط به کاهش اثرات مخاطرات و مقابله با آنها بکار می برد.
وی در پایان بر لزوم اهمیت ارائه آموزش و انتقال دانش نوین روز به کشاورزان، بهره برداران و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی تاکید کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: آموزش و انتقال یافته های تحقیقاتی به سطح تولید می تواند مانع از بروز خسارت شدید به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی شود.
رضا گروسی با اشاره به تاثیر خسارت به بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، گفت: خسارات ناشی از مخاطرات کشاورزی و پیامدهای ناگوار آن می تواند بر معیشت افراد جامعه تاثیر گذار باشد و باعث بروز نگرانی مردم شود بنابراین باید همه تدابیر خود را به منظور کاهش مخاطرات این بخش انجام دهیم.
3013/ 6128
خبرنگار:رضااولادی*انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا