وصل شدن برق 80 روستا و بازگشایی تنها راه مسدود روستایی استان تا امشب

رضا محمودیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق اعلام مدیرکل شرکت توزیع برق استان، 178 روستا تا روز شنبه با مشکل قطعی برق مواجه بودند که با تلاش های صورت گرفته تا صبح امروز برق 98 روستا دوباره وصل شد.
وی افزود: اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمانشاه نیز صبح امروز در گزارش خود اعلام کرد که به جز یک راه روستایی در بخش حمیل اسلام آبادغرب هیچ راه اصلی و فرعی مسدود شده ای در استان نداریم و همه راه ها بازگشایی شده است.
محمودیان گفت: طبق اظهارات مدیران برق و حمل و نقل، برق روستاهای باقیمانده (80 روستا) تا امشب وصل و تنها راه روستایی مسدود شده نیز بازگشایی می شود.

** نجات زائران پاکستانی از برف و سرما در اسلام آبادغرب
مدیرکل ستاد مدیریت بحران کرمانشاه در ادامه با اشاره به سایر اقدام های صورت گرفته طی چند روز اخیر اظهار کرد: نجات جان حدود 36 زائر پاکستانی از برف و سرما در شهرستان اسلام آبادغرب یکی از این اقدامات بود.
وی ادامه داد: این افراد که قصد عزیمت به مرز مهران برای تشرف به عتبات عالیات داشتند در برف و کولاک اسلام آبادغرب گرفتار شدند که با تلاش همکاران هلال احمر و نیروهای راهداری اسکان یافتند.
محمودیان همچنین از امداد رسانی به 15 خانم باردار در روستاها خبر داد و گفت: این افراد با کمک نیروهای هلال احمر، ارتش، راه داری و اورژانس به نزدیک ترین مراکز درمانی محل زندگی خود انتقال داده شدند.

** کمک رسانی به 50 شهروند گرفتار شده در برف توسط نیروهای هلال احمر
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه از کمک رسانی به 50 نفر از شهروندان گرفتار شده در برف توسط نیروهای هلال احمر استان خبر داد و گفت: این افراد غالبا در جاده های خارج از شهر دچار کولاک شده بودند که هلال احمر با توزیع غذا و وسایل گرمایشی به آن ها کمک کرد.
وی یادآور شد: همچنین در این مدت نیروهای هلال احمر با استفاده از بالگرد جان یک شهروند که در ارتفاعات شهرستان کنگاور گرفتار شده بود، خبر داد.

** 54 اکیپ راهداری در جاده ها حضور یافتند
محمودیان در ادامه از حضور 54 اکیپ راهداری در جاده های استان خبر داد و گفت: 520 راهدار طی روزهای اخیر به صورت شبانه روز به کار برف روبی و نمک پاشی جاده ها مشغول بودند که خوشبختانه با تلاش این افراد مشکل تردد بخصوص در مسیرهای اصلی بوجود نیامد.
وی تصریح کرد: مدیریت ستاد مدیریت بحران کرمانشاه در روز چهارشنبه هفته قبل به تمامی دستگاه های عضو ستاد برای هوشیاری و اندیشیدن تمهیدات لازم هشدار داده بود.

** نجات پرسنل صدا و سیما و مخابرات گرفتار در کوه های دالاهو
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همچنین گفت: به دنبال مسدود شدن راه های زمینی برای نجات پرسنل صدا و سیما و مخابرات گرفتار در برف کوه های شهرستان دالاهو یک فروند بالگرد اعزام شد.
محمودیان اظهار کرد: نجات این افراد به دلیل بارش سنگین برف در منطقه و مسدود شدن راه های زمینی ممکن نبود و با هماهنگی هایی که بین مدیریت بحران و فرماندار دالاهو صورت گرفت این بالگرد پس از بهبودی نسبی شرایط جوی در ساعت 17 روز گذشته به منطقه اعزام شد.

** احتمال کاهش فشار گاز ادارات و کارخانه ها
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به ورود توده هوایی سرد به جو استان، گفت: به دلیل سرد شدن هوا و افزایش استفاده از گاز و به خاطر اینکه مشکلی برای مردم پیش نیاید در صورت لزوم فشار گاز ادارات و کارخانه ها مقداری کاهش می یابد.
محمودیان در پایان از صبر مردم و همکاری آن ها با نیروهای امدادی و خدمات رسان طی روزهای اخیر قدردانی کرد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرسirnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا