700میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کشاورزان سرمازده استان مرکزی تامین شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز دوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان مرکزی، عزیز فیلی در نشست هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی، افزود: این تسهیلات با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی به باغداران و کشاورزان خسارت دیده استان مرکزی پرداخت می شود.
وی بیان کرد: 19هزار و 582 هکتار از باغات استان مرکزی امسال دچار سرمازدگی شده است که بیشتر این مساحت در شهرستان ساوه متمرکزاست و باغداران این شهرستان متحمل بیشترین خسارت شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران و لزوم پیشگیری از چنین حوادثی خاطرنشان کرد: شهرداری ها و سازمان های آتش نشانی شهرستان ها موظف هستند وضعیت ساختمان های بزرگ را در استان ارزیابی کنند و ضمن ارزیابی سطح ایمنی آن ها اگر نیاز به ایمن سازی باشد به موقع هشدارهای لازم را به مالکان و صاحبان این ساختمان ها ابلاغ کنند.
وی، با اشاره به وضعیت ساماندهی پسماندها در استان مرکزی گفت: اگرچه در سال جاری با تلاش مسئولان اقدامات خوبی انجام گرفته ولی، تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیاد است که تلاش و سرعت بیشتر در کار را می طلبد.
فیلی افزود: تمامی بیمارستان های استان مرکزی باید تا پایان امسال به دستگاه های تفکیک و خردکننده پسماندهای عفونی و بیمارستانی مجهز شوند و مقرر شده سه بیمارستان در شهرهای کمیجان، تفرش و فراهان تا پایان سال جاری به نصب دستگاه ساماندهی پسماندهای عفونی و بیمارستانی شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی همچنین با اشاره به موضوع بافت های فرسوده شهرهای استان بیان کرد: مطالعات و امکان سنجی اولیه به منظور نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده شهرهای اراک، ساوه و همچنین شهر تاریخی نراق توسط راه و شهرسازی انجام شده و این موضوع با اولویت در دستور کار است.
وی بیان کرد: برای بازار تاریخی و میدان ارگ شهر اراک، بازار تاریخی شهر نراق، مساجد جامع و انقلاب شهر ساوه،طرح بهسازی و مقاوم سازی تعریف شده و موضوع از طریق دستگاه های متولی شامل شهرداری ها، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی در حال پیگیری است.
استان مرکزی با 12 شهرستان، یک میلیون 470 هزار نفر جمعیت و دو هزار 800 واحد صنعتی قطب چهارم صنعت کشور محسوب می شود.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا