آتش نشانی که کمک به هم نوع را از پدرش آموخت/ شهید داداشی حامی ایتام بود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، ساختمان که فروریخت دل هم فروریخت و 20 نفر از آتش نشان و مردم در این حادثه گرفتار شدند و پس از حدود 9 روز تلاش شبانه روزی و بی وقفه و در میان آب و آتش های برافروخته و دود ناشی از سوختن پوشاک مجتمع تجاری پلاسکو بالاخره پیکر آنها را یافتند و امروز همنشین خاک خواهند شد.
پرویز فتاح شب گذشته در دیدار با خانواده امیر حسین داداشی که حامی ایتام در کمیته امداد بود، با تاکید بر این که کار آتش‌نشان ها در حادثه پلاسکو با نیتی خیر همراه بود و نمی توان عنوانی به جز شهید به آنها اطلاق کرد، خطاب به والدین این شهید گفت: پروردگار شما را با شهادت فرزندتان آزمود و شما از این امتحان سر بلند بیرون آمدید.
وی با بیان این که کار شجاعانه این شهدا سبب شد حرفه آتش نشانی طرفداران زیادی در جامعه پیدا کند، گفت: در تمام نقاط کشور مردم یک پارچه عزادار این عزیزان هستند.
فتاح افزود: صبر و استقامت والدین شهدا بسیار ستودنی است و برای افراد جامعه می تواند الگو باشد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: شهید آتش‌نشان امیر حسین داداشی از سال 93 حامی دختری بود که پدر و مادرش را از دست داده بوده و اکنون این فرد توانسته با کمک حمایت های وی به دانشگاه برود؛ که کاری بسیار ستودنی است.

**پدر شهید آتش‌نشان؛ سال ها در جستجوی شهادت بودم
پدر شهید امیر حسین دادشی که خود رزمنده جنگ تحمیلی بود و بازنشسته آتش‌نشانی است، گفت: امیر حسین در روز حادثه پلاسکو به خاطر امتحان دانشگاه مرخصی گرفته بود ولی وقتی از وقوع حادثه مطلع می شود خودش را با موتور سیکلت محل حادثه می رساند.
وی افزود: در روز حادثه در انفجار ابتدایی تعدادی از آتش‌نشان ها که درون ساختمان پلاسکو بودند دچار مشکل می شوند و امیر حسین برای نجات آنها به ساختمان می رود که به فیض شهادت می رسد.
وی می گوید: سال های در عملیات های مختلف در جنگ تحمیلی و 30 سال خدمت در آتش‌نشانی به دنبال شهادت بودم که خدا آن را نصیب پسرم کرد.
وی گفت : از شهادت پسرم بسیار راضی هستم و آنچه سبب آرامش قلبم شده حضور مردم در کنارمان بوده است.

** مادر شهید آتش‌نشان؛ پسرم درس ایثار را از پدرش آموخت
مادر این آتش‌نشان شهید گفت: چند سال قبل که به همراه پسرم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده بودیم به ایستگاه های کمیته امداد مراجعه کردیم و امیر حسین حامی یک یتیم شد.
وی با تاکید بر این که امیر حسین همواره علاقمند کمک به دیگران بود، گفت : امیر حسین بیست سال درس ایثار را از پدرش آموخت.
آیین تشییع پیکرهای 16 آتش نشان شهیدحادثه ساختمان پلاسکو از ساعت 8:30 با حضورگسترده و باشکوه مردم در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شده است با اقامه نماز به امامت آیت الله امامی کاشانی درحال برگزاری است.
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به یکباره فروریخت.
پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکر 15 شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
همچنین در این حادثه 4 شهروند(کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند.
براساس برنامه ریزی انجام شده، پیکرهای پاک 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکو پس از اقامه نماز از مصلای امام خمینی(ره) ساعت 10 به سمت خیابان مفتح شمالی و شهید مطهری تشییع می شود.
پیکر مطهر شهدای آتش نشان پس از تشییع برای خاکسپاری به قطعه 59 بهشت زهرا(س) انتقال داده می شود.
اجتمام 3377 **1569
خبرنگار: سمانه زین العابدین **انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا