برنامه خرید توافقی محصول به یاری کشاورزان جنوب فارس آمد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، هدایت اله رحیمی افزود: بر اساس الگوی کشت توصیه شده در جنوب استان فارس سطح زیر کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان 2000 هکتار اعلام شده بود که با توجه به افزایش قیمت گوجه فرنگی در سال قبل در این تاریخ، کشاورزان تمایل بیشتری به کاشت این محصول در سال جاری نشان داده اند.
وی ادامه داد: اگرچه میزان افزایش سطح زیر کشت نسبت به سهمیه ابلاغی در استان فارس بسیار کم بود ولی افزایش سطح زیر کشت این محصول در استان های همجوار باعث افزایش عرضه آن به بازار و در نتیجه کاهش قیمت گوجه فرنگی در سطح تولید کنندگان شد.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به سیاست های تنظیم بازار محصولات کشاورزی در استان فارس مبنی بر کنترل قیمت از نظر افزایش و یا کاهش غیر معقول در تمامی سطوح، برای کنترل و جلوگیری از کاهش بیش از اندازه قیمت گوجه فرنگی خارج از فصل، از اول دی ماه سال جاری تاکنون 2 هزار و 600 تن گوجه فرنگی توسط سازمان تعاون روستایی در شهرستان های لامرد و مهر خریداری و به کارخانه های فرآوری ارسال شد.
وی اظهار کرد: هرچند قیمت خرید توافقی در حدود 330 تومان در ازای هر کیلو و هزینه حمل متعلقه 70 تومان در هر کیلو بود ولی در مجموع قیمت خریداری شده این محصول کمتر از قیمت تمام شده آن است.
این مقام مسئول بیان کرد: نکته قابل توجه و با اهمیت این است که این عمل تا حد بسیار زیادی از افزایش ضرر و زیان وارده به کشاورزان جلوگیری کرده، باعث کنترل قیمت گوجه فرنگی در سطح تولید کنندگان شده و از کاهش بیش از اندازه قیمت در این سطح تا حدود بسیار زیادی جلوگیری کرده است.
6114/ 2027
دریافت کننده: علی اکبر خرامش ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا