تولید 270 هزار مترمکعب آب صاف در تصفیه‌خانه بزرگ گیلان

پایگاه خبری ارک خبر-گیلان:

تولید 270 هزار مترمکعب آب صاف در تصفیه‌خانه بزرگ گیلان

مدیر تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان گفت: روزانه در تصفیه‌خانه آب گیلان 270 هزار مترمکعب آب صاف با کیفیت مطلوب مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تولید می‌کنیم.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایسنا، دکتر «مهران یعقوبی» در بازدید جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و اصحاب رسانه استان از تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان که امروز انجام شد، اظهار کرد: تأمین آب آشامیدنی تعدادی از شهرها و روستاهای مناطق مرکزی و بخشی از مناطق شرق و غرب استان گیلان از تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان است.

مدیر تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان با بیان این‌که جمعیت تحت پوشش این طرح در سال مقصد دو میلیون و 300 هزار نفر خواهد بود، افزود: از این تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر در مناطق شهری و یک میلیون نفر در مناطق روستایی ساکن خواهند بود.

یعقوبی با بیان این‌که حداکثر آب مورد نیاز جمعیت تحت پوشش به میزان 7500 لیتر در ثانیه برآورد شده است، ادامه داد: 80 درصد این حجم یعنی 6000  لیتر در ثانیه از این تصفیه‌خانه و بقیه از سایر منابع پراکنده منطقه تأمین خواهد شد.

مدیر تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان افزود: روزانه در تصفیه‌خانه آب گیلان 270 هزار مترمکعب آب صاف با کیفیت مطلوب مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تولید می کنیم.

وی گفت: تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان در فاصله حدود 20 کیلومتری جنوب‌شرقی شهر رشت و در مجاورت کانال چپ سنگر قرار گرفته و در دو مرحله احداث خواهد شد، بهره برداری از مرحله اول تصفیه‌خانه از بهمن سال 78 آغاز شده و هم‌اکنون تولید آب صاف به حداکثر ظرفیت انجام می‌شود و آب بخش مهمی از مناطق مورد نظر از این تصفیه‌خانه تأمین می شود.

یعقوبی گفت: عملیات اجرایی احداث مدول دوم، بهینه‌سازی مدول اول از سال 93 آغاز شده و براساس زمانبندی پس از 4 سال هر دو فاز تصفیه‌خانه با حداکثر ظرفیت در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان برای حداکثر غلظت مواد معلق ورودی آب خام تا 15 گرم در لیتر طراحی شده و با افزایش غلظت تا 20 گرم در لیتر نیز قادر به تصفیه آب بوده که در این حالت از بازده آن کاسته می شود.

وی یادآور شد: احداث مدول دوم را با کمک سرمایه گذار در کنار این تصفیه‌خانه آغاز کردیم که امیدواریم با برنامه های پیش بینی شده طی یکسال و نیم آینده این تصفیه خانه نیز وارد مدار شود و تصفیه خانه موجود برای تعمیر و بازسازی از مدار خارج شود و بطور کلی پس از گذشت دو سال با وجود دو تصفیه خانه با ظرفیت 6000 لیتر در ثانیه وارد مدار بهره برداری می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا