بيشترين و سختگيرانه ترين نظارت ها در بازارهاي روز كوثر انجام ميشود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

بيشترين و سختگيرانه ترين نظارت ها در بازارهاي روز كوثر انجام ميشود

پس از اعلام نظرات برخي از اعضاء اتحاديه گوشت قرمز از نحوه عملكرد بازارهاي روز كوثر مدير عامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان به واكاوي نحوه فعاليت و عملكرد اين سازمان و بازارهاي روز كوثر بويژه غرفات عرضه گوشت قرمز پرداخت.

مدير عامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان بازارهاي روز كوثر شهرداري اصفهان با اشاره به گفته هاي برخي از اعضاي اتحاديه گوشت قرمز مبني بر عدم داشتن صلاحيت و مجوزات لازم و همچنين كيفيت گوشت عرض شده در بازارهاي روز كوثر گفت: بازارهاي روز كوثر با اخذ مجوز از سازمان صنعت معدن و تجارت تحت عنوان فروشگاه بزرگ آغاز به فعاليت نموده و بر اساس قانون، فروشگاه هايي كه از مراجع بالاتر مانند سازمان صنعت معدن و تجارت مجوز فعاليت اخذ مي گيرند نيازي به مجوز مراجع زير مجموعه مانند اصناف محترم ندارند.

اصغر كشاورز راد افزود: كسبه فعال توزيع گوشت قرمز در بازارهاي روز كوثر داراي مجوز صنفي مرتبط و سابقه اي بسيار طولاني در اين صنف مي باشند كه اسناد و مدارك آن موجود بوده و بيان اين مسئله كه ۹۵ درصد ايشان شرايط اخذ مجوز صنفي را ندارند، خط بطلان كشيدن بر صحت عملكرد اين اتحاديه در گذشته نه چندان دور است.

وي با اشاره به كيفيت گوشت قرمز توزيعي در بازارهاي روز كوثر شهرداري اصفهان گفت: با توجه به نحوه عملكرد سازمان و نظارت هاي ويژه و پي در پي كه در كليه بازارهاي روز كوثر انجام ميشود ميتوان عنوان كرد كه نحوه نظارت بر بازارهاي روز كوثر سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان و اقلام عرضه شده در اين بازارها در كشور كم نظير و حتي بي نظير مي باشد.

وي ادامه داد: استفاده از يك نفر ناظر مقيم در هر بازار، حضور دام پزشك مقيم و مسئول بهداشت مقيم در هر بازار و همچنين بازرسين سيار و نامحسوس سازمان در كنار نظارت هاي روزمره توسط ارگانهاي مختلف نظارتي همگي نشان از حساسيت و دقت نظر سازمان ميادين و مديريت شهري بر ارائه خدمات هر چه بهتر و كاملا استاندارد و بهداشتي مي باشد.

كشاورز راد عنوان كرد :لازم است به اطلاع كليه همشهريان گرامي برسد كه كليه محصولات پروتئيني تحت نظارت كامل و دقيق كارشناسان محترم دامپزشكي و بهداشت در كشتارگاه هاي تمام صنعتي تهيه شده و تحت نظارت ايشان با حفظ كامل زنجيره سرد و رعايت كليه ضوابط بهداشتي در فروشگاه ها توزيع مي گردد كه مسئه قابل استعلام بوده و امكان هرگونه بررسي وجود دارد.

وي ادامه داد : گوشت ها گوشت درجه يك بوده و با توجه به استقرار كارشناسان دامپزشكي و بهداشت به صورت تمام وقت در كليه بازارها هيچ نوع گوشت درجه ۲ و يا مخلوط در بازارها به فروش نمي رسد.

مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري گفت: بازارهاي روز كوثر بر اساس سياست ها و اهداف از پيش تعيين شده ستاد تنظيم بازار استان مبني بر حذف واسطه ها و عرضه مستقيم محصولات جهت كاهش قيمت و افزايش توان خريد همشهريان گرامي، در زمينه عرضه گوشت قرمز توانسته اند با بهره گيري از توليد كنندگان، توزيع كنندگان و كسبه توانمند و خريد و فروش گوشت قرمز بدون واسطه ها و نيز كاهش سود دريافتي از مشتريان قيمت تمام شده را كاهش دهد و پايين بودن قيمت در بازارها ارتباطي به كيفيت محصول ندارد. ضمن اينكه همانگونه كه در نزديكي بسياري از بازارهاي روز كوثر مشاهده گرديده ، بسياري از كسبه توانمند و منصف توانسته اند با الگو برداري از روش اين بازارها، به فعاليت خود به نحوي مطلوب و حتي بهتر از گذشته ادامه دهند.

وي تاكيد كرد: به گواه مسئولين و مديران شهري و استاني ، وجود بازارهاي روز كوثر و نحوه عملكرد آنان، نه تنها مشكلي ايجاد ننموده بلكه بسياري از مشكلات موجود در توزيع بسياري از محصولات مورد نياز مردم را حل كرده و با تجميع مشاغل در يك محل و افزايش انواع كنترل ها و نظارت ها توانسته نقش به سزايي در سلامت سبد غذايي خانوار ايفا نمايد. از همه مهمتر اينكه اين بازارها به عنوان بازوهايي توانمند جهت تنظيم بازار مواد غذايي اصفهان به ويژه در مواقع كمبود و بحران عمل نموده مانند آنچه در ۳ ماهه گذشته در مورد گوشت قرمز اتفاق افتاده است و باعث جلوگيري از سودجويي برخي از سود جويان امر توزيع مواد غذايي مي گردد.

وي گفت: بايد توجه كرد كه شهروندان اصفهاني با ديدي كاملاً باز و اطلاعاتي كامل اقدام به خريد مي نمايند و استقبال آنان از بازارهاي روز كوثر مسلماً نشان از كيفيت بالا و رضايتمندي مردم عزيز از خدمات ارائه شده دارد و بيان اينگونه مسائل بدون بررسي هاي لازم و عدم اطلاع كافي از نحوه فعاليت بازارهاي روز كوثر در خوشبينانه ترين حالت باعث زير سوال رفتن خدمات ارائه شده توسط اتحاديه ها و كسبه محترم سطح شهر شده و بسيار دور از انصاف است.

 

دکمه بازگشت به بالا