کاهش 70درصدی استفاده از سلاح گرم در آئین ها در صیدون باغملک

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از دوشنبه روابط عمومی دادگستری خوزستان رحمان بن سعید اظهار کرد: باتوجه به تمهیدات صورت گرفته در این شهر و گفت و گو با سران عشایر و طوایف، میزان تیراندازی‌ها در آئین های عزا و شادی در این منطقه در مقایسه با سال گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است.
وی گفت: با توجه به بافت عشایری منطقه، تیراندازی در آئین ها به عنوان یک نماد فرهنگی محسوب می‌شد اما از زمان استقرار دادگاه بخش صیدون و با دعوت از بزرگان منطقه و استفاده از ظرفیت روحانیون، خطرهای استفاده از سلاح گرم در مراسم عزا و شادی برای آنان توضیح داده شد که این صحبت‌ها مورد توجه بزرگان طوایف و معتمدان این منطقه عشایری قرار گرفت.
بن سعید گفت: هم‌اکنون استفاده از سلاح گرم در درگیری‌ها نیز کاهش یافته است و امید است این آمار به صفر برسد.
رئیس دادگاه عمومی بخش صیدون همچنین از تلاش های مؤثر نیروی انتظامی در مقابله با قاچاقچیان و کشف مواد مخدر در این منطقه تقدیر کرد.
وی همچنین بر تعامل بیشتر پلیس و دستگاه قضایی با هدف مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و گفت: هنگامی که این دو اهرم مقابله با فساد کنار هم قرار داشته باشند هیچ کدام از قاچاقچیان و عوامل مخل نظم و امنیت، نمی‌توانند موجب ناامنی در شهر شوند.
بن‌سعید افزود: مردم نیز باید با حقوق خود آشنا شوند و بدانند که همکاری کردن با عوامل قاچاق مواد مخدر حتی اگر در کوتاه مدت سودی برای آنان داشته باشد اما در نهایت به ضرر خود آنها و خانواده‌ های آنان خواهد بود و دستگاه قضایی و انتظامی کشور اجازه نخواهد داد این افراد به راحتی به فعالیت‌های نامشروع و غیرقانونی خود ادامه دهند.
وی بیان کرد: ماموران پلیس ثابت کرده‌اند که همواره تا پای جان برای مقابله با فساد ایستاده‌اند و دستگاه قضایی نیز در این مسیر پشتیبان آنان خواهد بود.
6065/6002
دریافت کننده:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده : کبری آقازری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا