حادثه پلاسکو جرقه ای برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه ایجاد کرد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا محمد اصلانی روز دوشنبه در شورای پدافند غیرعامل لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: قبل از وقوع حوادث باید دغدغه پیشگیری از حوادث ناگهانی را داشته باشیم.
وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته شناسایی ساختمان های با اهمیت زیاد گفت: شیوه نگهداری این ساختمان ها متفاوت است وحتما این بناها باید مقاوم سازی شوند.
معاون عمرانی استاندار لرستان بر لزوم راه اندازی اتاق مدیریت بحران در این استان تاکید کرد و افزود: مکانی با تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز در ساختمان جدید استانداری لرستان برای این کار در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: استاندار، رئیس شورای عالی بحران است و در مواقع لازم این نشست برگزار می شود.

** رعایت پدافند غیرعامل در تمام طرح های عمرانی الزامی است
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: رعایت قانون ماده 215 و پیوست پدافند غیرعامل در تمامی طرح های عمرانی و ساخت و سازهای خصوصی که شهرداری ها متولی اجرای آنها هستند، ضروری است.
حبیب الله خجسته پور افزود: مبحث 21 مقرارت ملی ساختمان در املاک خصوصی و دولتی مورد توجه باشد و کمیته ای برای شناسایی ساختمان های با اهمیت زیاد و خیلی زیاد با مدیریت پدافند غیرعامل استان فعال شود.
وی گفت: برای فعالیت مرکز آپا در استان لرستان تمام دستگاه های اجرایی برای انجام تست های نفوذ و شناسایی نقاط ضعف احتمالی موجود در سرورها اقدام کنند.
خجسته پور افزود: 12 کارگروه در شورای پدافند غیرعامل فعال است و جلسات این کارگروه ها به صورت فعال برگزار شود.
وی اظهار کرد: اعتبارت ملی از طرف سازمان پدافند غیرعامل به طرح های مطالعاتی اختصاص یافته است و در این راستا هر دستگاهی می تواند به شورای پدافند غیرعامل طرح ارائه دهد.

** 38 دستگاه اجرایی لرستان به سامانه مدیریت امداد رخدادهای رایانه ای متصل است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: 38 دستگاه اجرایی استان لرستان به سامانه جامع تعاملی مرکز ماهر مدیریت امداد و عملیات رخدادهای رایانه ای متصل شده است.
شهاب حیدری افزود: تمام اتفاقات حوزه سایبری کشور و وصله امنیتی مورد نیاز توسط این مرکز به دستگاه اجرایی برای مقابله ارسال می شود.
وی اظهار کرد: مرکز آپا بازوی عملیاتی قرارگاه سایبری استان است و سه آزمایشگاه در دانشگاه لرستان در دست اقدام آن در مرحله تجهیز قرار دارند.
به گفته حیدری 2 آزمایشگاه دیگر با اعتبار پنج میلیارد ریال در دست اقدام است.
در پایان این نشست از 11 فرماندار و مدیر دستگاه های اجرایی استان لرستان فعال در حوزه پدافند غیر عامل تقدیر شد.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا