روان آب های سطحی در فلات مرکزی 25 درصد کاهش یافت

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از دوشنبه تارنمای وزارت نیرو، آخرین آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد بیشترین درصد اختلاف بارندگی امسال در همسنجی با پارسال در حوضه آبریز فلات مرکزی رخ داد و در دشت «مهارلو- بختگان» 75 درصد کاهش را ثبت کرد.
پنج حوضه از 6 حوضه آبریز اصلی کشور با کاهش حجم جریان‌های سطحی روبرویند اما این میزان در حوضه آبریز قره‌قوم سه درصد افزایش داشته است.
از آغاز مهرماه تا پایان دی ماه امسال، حجم جریان‌های سطحی در حوضه‌های آبریز مرزی شرق با 57، دریاچه ارومیه با 36، دریای خزر با 23 و خلیج فارس و دریای عمان با 22 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب 33، 324، 1436 و 7275 میلیون مترمکعب بود.
حوضه آبریز قره قوم در این مدت با سه درصد افزایش نسبت به سال آبی گذشته از 384 میلیون مترمکعب جریان سطحی برخوردار شد.
این گزارش می افزاید: حجم کل جریان‌های سطحی کشور از مهرماه تا دی ماه امسال، 10 میلیارد و 718 میلیون مترمکعب بود که در همسنجی با پارسال با حجم 13 میلیارد و 845 میلیون مترمکعب، 23 درصد کاهش نشان می دهد.
به دلیل کاهش روان آب‌های سطحی، برخی شهرهای واقع در حوضه آبریز فلات مرکزی مانند یزد، اصفهان، کاشان، کرمان و شیراز سال آینده در معرض تنش آبی قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا، چندی پیش وزارت نیرو اعلام کرد حجم روان آب‌های کشور از آغاز سال آبی 96-1395 تا پایان آذرماه ‌6 میلیارد و 754 میلیون مترمکعب بود که در همسنجی با پارسال (نزدیک به هشت میلیارد و 920 میلیون مترمکعب) 24 درصد کاهش نشان داد.
اقتصام** 3065 **1961** تنظیم کننده: محمد ملک دار ** انتشاردهنده: مریم مسعود

اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا