دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای در اصفهان برگزار می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان

دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای در اصفهان برگزار می‌شود

 

جواد راستی پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین کنفرانس ملی بازهای رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها اظهار کرد: دانشگاه اصفهان از سال گذشته با برگزاری اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها به صورت جدی به عرصه بازی‌های رایانه‌ای ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه، لیگ و غیره در خصوص بازی‌های رایانه‌ای در سال گذشته ازجمله برنامه‌هایی بود که مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان اجرا شد، افزود: برگزاری اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها اتفاق بزرگی بود که در اصفهان رقم خورد و در آن کمبودهایی در حوزه آموزش بازی‌های رایانه‌ای ایران نمایان شد.

وی با بیان اینکه در مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان 3 هسته آموزش، فناوری و تولید محتوا و توسعه کسب‌ و کار اجتماعی و کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته است، تأکید کرد: ساختن بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند ایجاد اشتغال در محیط‌های اجتماعی تقویت کند.

راستی با بیان اینکه مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان در هسته آموزش و توانمندسازی از ابتدای سال تا به حال کارگاه‌هایی را برگزار کرده است، بیان کرد: مسؤولان دانشگاه اصفهان به صورت جدی پیگیری اضافه کردن رشته بازی‌سازی دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در همین دانشگاه است.

وی ادامه داد: انگیزه مرکز بازی‌های رایانه‌ای در افزودن رشته بازی‌سازی در مقطع کارشناسی افزایش توان تولید بازی‌های رایانه‌ای و در مقطع کارشناسی ارشد، عمیق‌تر شدن بازی‌ها و افزایش علوم مرتبط در این رشته است.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی بازهای رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها خاطرنشان کرد: مرکز بازی‌های رایانه‌ای در هسته تولید محتوا به طرح‌های کاربردی در تولید بازی‌های رایانه‌ای جدی، توجه ویژه‌ای دارد چرا که بازی‌ها به دو دسته سرگرم‌کننده و بازی‌های جدی تقسیم می‌شوند و بازی‌های جدی در حوزه‌های درمان، فرهنگ‌سازی و آموزش کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان نگاه ویژه‌ای به بحث کارآفرینی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای دارد، اضافه کرد: در حال حاضر در تولید محتوای دیجیتال کشور ایران ضعف بسیار زیادی دارد؛ ضعف در این صنعت نو به دلیل کمبود نیروهای انسانی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه تیم بازی سازو مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در اصفهان نیاز به یک فضا داشت که با حمایت دانشگاه اصفهان این مکان آماده شد، عنوان کرد: دانشگاه اصفهان دبیرخانه کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای را راه‌اندازی کرد که از امسال این همایش به صورت دائم در سال‌های بعدی برگزار خواهد شد.

.

 
دبیر علمی بخش علوم انسانی دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای نیز در این نشست با اشاره به ارائه 138 مقاله علمی به دبیرخانه این کنفرانس گفت: از بین این مقاله ها، 79 مقاله درباره علوم انسانی، 29 مقاله درباره مسائل فنی، 15 مقاله درباره مسائل هنری و 15 مقاله بین رشته ای است.
دکتر امیر قمرانی افزود: از بین مقاله های رسیده، 93 مقاله پذیرفته شده که از میان آنها 60 مقاله بصورت پوستر و 33 مقاله بصورت سخنرانی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه امروز در جامعه کمتر کسی است که با بازی های رایانه ای سرو کار نداشته باشد، تصریح کرد: ما باید در بازی های رایانه ای به مسائلی مانند تبلیغات زیر پوستی ( زیر آستانه ای) نیز توجه کنیم.
این استاد دانشگاه تاکید کرد که لازم است در تولید بازی های رایانه ای به مسائل روانشناسی، جامعه شناسی و هیجان نیز توجه شود.
دکتر سید امیر حسن منجمی، دبیر علمی کنفرانس در بخش فنی نیز گفت که این کنفرانس 2 سخنران کلیدی از یکی از دانشگاه های دانمارک و مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله دارد.
دکتر حمید صادقیان، دبیر علمی کنفرانس در بخش هنری نیز تاکید کرد که دانشگاه هنر اصفهان با توجه به رسالت خود به همکاری با دانشگاه اصفهان برای برگزاری کنفرانس بازی های رایانه ای پرداخته و برای راه اندازی رشته بازی های رایانه ای در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کمک می کند..
 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا