وزیر صنعت: تسهیلات بخش چاپ و نشر منوط به اصلاح تعرفه کاغذ است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، «محمدرضا نعمت زاده» امروز (دوشنبه) در این مراسم افزود: در حمایت از صنعت چاپ و نشر و روزنامه، موضوع کاغذ مغفول مانده است و این مسائل باعث شده است «باگاس نیشکر» سوزانده شود؛ در حالی که کاغذ ماده اولیه صنعت چاپ است.
وی یادآوری کرد: از سال 1359 ایجاد صنعت کاغذ مطرح شد؛ زیرا در واقع کاغذ مهمتر از بحث های مربوط به ماشین چاپ و… است.

** تعطیلی 80 درصد مطبوعات در صورت قطع یارانه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: چنانچه بتوانیم با ساماندهی مشکلات و مسائل چاپ و نشر و توزیع، کتابخوانی و مطالعه موثر را یک دقیقه افزایش دهیم، اقدام سودمندی انجام شده است.
«سیدرضا صالحی امیری» اضافه کرد: افزایش تعرفه کاغذ زیان سنگینی به صنعت چاپ و نشر وتوزیع و کتابخوانی وارد می کند و دستکم باید یک زمان تنفس به اینگونه صنایع داد.
صالحی امیری گفت: امسال نزدیک به سه هزار میلیارد ریال یارانه به مطبوعات تعلق گرفت و چنانچه یارانه مطبوعات قطع شود، 80 درصد آنها تعطیل می شوند.
وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (دوشنبه) توافقنامه افزایش تعامل و همکاری بین بخشی را برای تسریع در نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی در ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا کردند.
براساس این توافقنامه، اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد بررسی و در صورت نیاز برای تحقق اهداف این توافقنامه اصلاح می شود.
همچنین آیین نامه اجرایی تاسیس و نظارت بر چاپخانه ها و واحدهای وابسته در این چارچوب بازنگری می شود.
به موجب این توافقنامه امور مربوط به نقل و انتقال، خرید، واردات و صادرات ماشین های چاپ و تجهیزات مربوط به واحدهای صنعتی و صنفی مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت است و همه امور محتوایی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز (یکشنبه) در جشنواره «نام نشان ایرانی» تاکید کرد جامعه ای که نتواند نسل آینده را به درستی تربیت کند، دچار کمبود می شود و از این رو، موضوع ارتباط صنعت ودانشگاه رمز بقای صنعت و یک ضرورت جدی است.
اقتصام**1559**1961** تنظیم کننده: حسین عضدی فسا** انتشار دهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا