سخنگوی کمیسیون اصل 90: ثبت انتقال خودرو در دفاتراسناد رسمی الزامی است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

«بهرام پارسایی» شامگاه دوشنبه درگفت وگوبا خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه روز گذشته جلسه ای درکمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوع نقل و انتقال خودروها برگزارشده بود، اظهارکرد: درقانون تخلفات راهنمایی و رانندگی مشخص است که درچه مراحلی مالک باید به نیروی انتظامی و در چه مواقعی باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند.
وی افزود: دستگاه های مختلف ازجمله نیروی انتظامی، قوه قضاییه، وزارت دادگستری، کانون سردفترداران وحقوقدانان، نظرات خود را اعلام کردند و پس از بحث و بررسی در صحن کمیسیون رای گیری انجام شد و به اتفاق رای دادند که ثبت مالکیت خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی است.
پیش تر پلیس اعلان کرده بود: برگ سبزی که با اتکا به اطلاعات و استعلامات انجام شده در مراکز فک و تعویض پلاک وشماره‌گذاری خودرو صادر می‌شود حکم سند رسمی دارد و شهروندان نیازی نیست با صرف وقت وهزینه‌های مضاعف ، این روند را در جای دیگر و در سند دیگری به ثبت برسانند.
اما سازمان ثبت اسناد با اتکا به همین قانون معتقد بود، وظیفه نیروی انتظامی شماره‌گذاری و تعویض پلاک است و این دفترخانه‌های ثبت هستند که صلاحیت ثبت رسمی معاملات و نقل و انتقالات خودرو را بر عهده دارند.
سیام *1724*9103*3070*
خبرنگار: حمید شهریاری** انتشاردهنده: حسین فتح اللهی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا