امام خمینی(ره) هندسه نظام اسلامی را بر پایه ولایت فقیه طراحی کرد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، چهارشنبه در جمع مردم تربت حیدریه افزود: آن بزرگوار سرنوشت ملت و کشور ایران را دگرگون ساخته و به اسلام و مسلمانان و حوزه های علمیه عزت و آبرو بخشیدند.
وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب، پایه های اصیل انقلاب را از فرهنگ غنی دین اسلام استخراج کرد، گفت: بر این اساس و در شرایطی که شرق و غرب به لحاظ ایدئولوژی به بن بست رسیده و مسلمان را تحقیر می کردند، حضرت امام(ره) با نگاه همه جانبه خود، به اسلام و مسلمانان شخصیت داد و برای نخستین مرتبه شعار اسلام ناب محمدی(ص) را مطرح و بر اساس آن سیاست های انقلاب اسلامی را تنظیم کردند.
امام جمعه بجنورد از کرامت انسانی و خدمت به اسلام به عنوان دو گوهر گرانبهای امام به ملت ایران یاد کرد و افزود: در شرایطی که ملت ایران هیچ استقلالی در مسائل مختلف نداشته و امور جاری کشور با فرمان بیگانگان اداره می شد، امام خمینی(ره) با سرنگونی نظام طاغوت، استقلال، عزت و اقتدار را به ملت ایران هدیه دادند.
وی گفت: انقلاب اسلامی افکار پلید شیوخ مرتجع عرب و جبهه استکبار را رسوا و لشکر ابرهه آمریکا و اسرائیل را از بین برد و ایدئولوژی جدیدی بر اساس مکتب اسلام ناب محمدی(ص) به دنیا معرفی کرد.
یعقوبی افزود: امروز جبهه استکبار به اقتدار نظام اسلامی ایران به عنوان یک ابرقدرت منطقه ای اعتراف کرده و در شرایطی که برای حل بحران سوریه و تروریست ها، همه نگاهها به اجلاس اخیر در شهر آستانه بود و بی اعتنایی به آمریکا در این اجلاس سیاستمداران این کشور را تحقیر کرد.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا