مسئول کانون فرهنگی اجتماعی بانوان آذربایجان غربی: امام خمینی (ره) احیاگر نقش زن در عصر امروزی بود

مریم پاک دوست روز چهارشنبه در نشست نقش زنان از دیدگاه امام خمینی (ره) که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: در حال حاضر، بانوان در ایران اسلامی نقش های کلیدی زیادی را مدیریت کرده و علاوه بر تاثیرگذاری مثبت و غیرقابل انکار در خانواده ها، نقش بسزایی در ارتقای شاخصه های مختلف اجتماعی دارند.
وی اضافه کرد: طبق فرمایش امام خمینی (ره) نهضت انقلاب اسلامی مدیون زنان است و مقاومت زنان ایرانی پشتوانه جدی انقلاب در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بود.
وی اضافه کرد: پایداری و تداوم 38 ساله انقلاب اسلامی ناشی از تلاش زنان متعهد و مومن ایرانی و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان بوده است.
وی در بخش دیگری با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه کمک به فعالیت های اجتماعی و اقتصادی بانوان در آذربایجان غربی اظهار کرد: تولید و توزیع یونیفرم مدارس در سطح استان و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار از این طریق، اعطای 300 دست یونیفرم رایگان برای دانش آموزان بی بضاعت، عرضه و فروش گیاهان دارویی و فروش مواد غذایی خانگی در محل کانون اجتماعی فرهنگی زنان استان، برگزاری کلاس های ضمن خدمت برای ادارات، دوره های آموزشی فرهنگی با هدف توانمندسازی زنان از جمله فعالیت های این کانون بوده است.
مسئول کانون فرهنگی اجتماعی بانوان آذربایجان غربی گفت: نگاه ما در اجرای فعالیت های زن محور در استان همواره رو به جلو بوده و سعی کرده ایم اقدامات خود را در سال های مختلف توسعه دهیم.
حجت الاسلام جواد ارجمندی مدیر حوزه علمیه ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه همه تلاش دشمنان از بین بردن کانون خانواده در ایران است، گفت: آنها به دنبال کاهش نقش اجتماعی زنان در جامعه اسلامی هستند و این کار را با ترویج فرهنگ غربی از طریق شبکه های ماهواره ای و برنامه های مبتنی بر تلفن های هوشمند پیگیری می کنند.
وی به تشریح مخاطرات ناشی از استفاده بانوان از شبکه های اجتماعی پرداخت و افزود: با ورود این شبکه ها به جمع خانواده های ایرانی، اخلاق مداری و خانواده محوری در جامعه دچار مخاطره شده که باید برای این امر فکری بیندیشیم که در غیر این صورت امکان بروز لطمه های جبران ناپذیر بر پیکره خانواده های ایرانی وجود خواهد داشت.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، امروز چهارشنبه دومین روز از دهه فجر بود.
آیین های بزرگداشت دهه فجر از روز گذشته همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شده و تا 22 بهمن ماه جاری ادامه دارد.
8137/2093**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا