عملیات اجرایی آبیاری مدرن در 427 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان البرز آغاز شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، این طرح در راستای اجرای مصوبه سفر رئیس جمهوری به قزوین مبنی بر تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به روش های نوین آبیاری انجام می شود.
اجرای این طرح فاز نخست پروژه اجرای آبیاری نوین در سطح 2 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی محدوده شهر شریفیه شهرستان البرز است که در 2 پهنه و 692 قطعه زراعی به صورت تجمیعی انجام می شود.

** جهش بی سابقه در اجرای روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی قزوین
استاندار قزوین در این مراسم با اشاره به اهمیت دولت به استفاده مطلوب از منابع آبی با توجه به محدودیت های کشور در این حوزه، گفت: از همین رو شاهد آن هستیم که تجهیز اراضی کشاورزی به روش های نوین آبیاری یکی از سیاست های مهم دولت در این بخش است.
فریدون همتی افزود: در استان قزوین تا پیش از دولت تدبیر و امید به طور مجموع 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری مدرن قرار داشتند اما در سال جاری شاهد اجرای این نوع آبیاری در سطح 6 هزار و 700 هکتار از زمین های کشاورزی استان بوده ایم.
همتی ادامه داد: تا پایان امسال تلاش داریم تا براساس مصوبه سفر ریاست جمهوری این رقم را به 20 هزار هکتار افزایش دهیم.
استاندار قزوین گفت: با توجه روند خشکسالی و کمبود منابع آبی اگر خواهان تداوم فعالیت های کشاورزی خود در آینده هستیم باید به سمت اجرای طرح های مدرن در حوزه آب و خاک باشیم که روش های ابیاری نوین یکی از آنها است.
همتی در پایان خواستار همکاری زارعین و باغداران با مسئولان در اجرای طرح های نوین آبیاری شد و اظهار داشت: بدون همکاری کشاورزان رسیدن به نتیجه مطلوب در این طرح ممکن نیست.
فرماندار البرز نیز در این مراسم گفت: در سطح این شهرستان تجهیز 2 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی به روش های نوین آبیاری در دست اقدام و اجرا قرار دارد.
رضا عسگری افزود: این شهرستان در اجرای روش های ابیاری نوین به شکل تجمیعی در سطح استان پیشتاز است به طوری که از رقم یاد شده، 2 هزار و 285 هکتار به طور تجمیعی انجام می شود.
علی اکبر متقی فرد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این مراسم با اشاره به مزارای تجهیز اراضی کشاورزی به روش های نوین آبیاری، گفت: تلاش داریم تا با همکاری کشاورزان و تلاش پیمانکاران تا پایان امسال براساس مصوبه سفر رئیس جمهوری، 20 هزار هکتار از اراضی و باغ های استان را به روش های نوین آبیاری مجهز سازیم.
شهرستان البرز دارای 20 هزار هکتار زمین زراعی و سه هزار و 500 هکتار باغ است.
3013/ 6128
خبرنگار:رضااولادی*انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا