مدیرکل امورعشایراستان تهران : رویکرد دولت توجه به عشایراست

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا؛ سیروس نصیری عصر چهارشنبه در جشن عشایری ویژه دهه فجر که در روستای عشایری سیاه چشمه پاکدشت برگزار شد افزود: عشایر استان تهران در سال گذشته بیش از67 هزار تن محصول تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف کردند.
وی بیان کرد: 2 هزار و 400 کیلومتروسعت راههای عشایری استان تهران است که امسال نقشه قومی ایلراههای عشایری استان تهران با حضور استاندار رونمایی شد.
وی ادامه داد: در جهت حمایت از تولید و اشتغال زنان عشایری 10 صندوق خرد زنان در مناطق عشایری استان تهران شکل گرفته است.
مدیر کل امور عشایر استان تهران از کلنگ زنی اولین مرکز عرضه دام زنده عشایری در شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت: بزودی مراسم کلنگ زنی این مرکز عرضه دام زنده عشایری برگزار می شود.
وی تاکید کرد: جامعه عشایری با تولیدات خود نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و امسال در جهت افزایش تولید دولت 45 میلیارد ریال از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی تسهیلات بانکی در اختیارعشایر قرار گرفت.
نصیری همچنین از اختصاص سهام ایثارگری به عشایر ایثارگر خبر داد و گفت: به مناسبت دهه فجر عشایرایثارگری که حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشند از سهام ایثارگری برخوردار می شوند.
در این مراسم همچنین محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در سخنانی افزود: عشایر در زمان جنگ تحمیلی شهیدانی را تقدیم نطام کردند.
وی بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی عشایر با تمام قوا از رزمندگان حمایت کردند و در حال حاضر نیز عشایر با تولیدات خود نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جشن عشایر شهرستان پاکدشت برگزار شد.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243 / 1539

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا