بانوان حلقه گمشده مدیریت تقاضای کالای قاچاق

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عبدالمجید نگارش نژاد» عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی با تولیدکنندگان محتوا در بخش اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای همیشه نمی تواند یک مبارزه فیزیکی باشد و باید دنبال راهکارهای دیگری بود.
وی یکی از این راهکارها را مدیریت بخش تقاضا دانست و گفت: مدیریت تقاضا می تواند نقش مهمی در کاهش قاچاق بازی کند.
نگارش نژاد مهترین گام در مدیریت تقاضا را آگاهی دهی به جامعه عنوان کرد و گفت: بانوان به عنوان تاثیرگذارترین قشر جامعه برای مبارزه با قاچاق نقش انکار ناپذیری دارند.
وی یکی از دلایل کاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق کالا در هشت ماهه امسال را نهادینه شدن آگاهی ها برای مبارزه با این پدیده دانست.
به گزارش ایرنا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش گفت: پارسال حجم کالای قاچاق در کشور بیش از 15 میلیارد دلار بود.
قاسم خورشیدی اعلام کرد سامانه الکترونیکی در مبادی و خروجی مرزها برای شناسایی مبارزه کالاهای قاچاق ایجاد شده است و افزود: با تلاش همه دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز مانند دستگاه های اطلاعاتی، انتظامی و گمرک، میزان کشف قاچاق کالا در 9 ماه امسال به 80 هزار میلیارد ریال رسید که در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
اقتصام**2078**1961** خبرنگار: محمدمهدی بهرامی** انتشاردهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا