۳۳۰ میلیاردتومان پروژه عمران شهری ارومیه در دهه فجر افتتاح می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

شهردار ارومیه:

۳۳۰ میلیاردتومان پروژه عمران شهری ارومیه در دهه فجر افتتاح می‌شود

ارومیه- شهردار ارومیه از افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری به ارزش ۳۳۰ میلیار تومان و اجرای ۱۰۲ برنامه متنوع فرهنگی در شهر ارومیه خبر داد.

ارک خبربه نقل ازمهر: محمد حضرت پور در گفتگو با مهر افزود: این پروژه‌ها شامل مبلمان شهری، کتابخانه محلی، احداث پارک، کانال، زمین‌های ورزشی، پیاده رو سازی، جدول گذاری، آسفالت، زیر سازی، و حوزه فن آوری اطلاعات در سطح مناطق ۵ گانه و ناحیه گلمان است که در روز ۱۸ بهمن ماه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به شهرک گلمان ارومیه و افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی در آن، اظهار داشت: دو پارک بانوان و فلامینگو و چند پروژه عمرانی در گلمان در ایام الله مبارک دهه فجر گشایش می‌یابد.

حضرت پور با اشاره به توسعه فضای سبز در ارومیه، بیان کرد: در دهه فجر پارک‌های سلیم پور به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع، فضای سبز یادمان شهیدی باکری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع، فلاح به مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع، فلامینگو به مساحت ۶۳۶۰ متر مربع، بانوان گلمان به مساحت سه هزار و ۸۷۵ متر مربع به بهره برداری می‌رسد.

شهردار ارومیه گفت: این پارک‌ها با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز ایجاد و نصب تجهیزات ورزشی و لوازم بازی کودکان در آنها با هدف ایجاد روحیه نشاط اجتماعی گشایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مدد سرای ارومیه در ایام الله مبارک دهه فجر نیز افتتاح می‌شود، افزود: این مدد سرا با هدف جمع آوری، ساماندهی متکدیان، حفظ منظر شهری، ساماندهی کارتن خواب‌ها، اسکان در راه ماندگان و افراد بی بضاعت توسط شهرداری ارومیه در ساختمانی دو طبقه با زیربنای در حدود ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه مجزا در ۱۰ کیلومتری جاده سلماس ابتدای روستای قزل عاشق جنب شرکت اکسیژن گاز ارومیه آغاز بکار می‌کند.

حضرت پور با اشاره به پروژه‌های افتتاحی در بخش فن آوری اطلاعات در دهه فجر، گفت: این افتتاحیه‌ها شامل راه اندازی سامانه نقشه الکترونکی شهر هوشمند ارومیه، راه انداری بیش از ۴۰ خدمت الکترونیکی و ۳۸ نرم افزار تخصصی واحدهای تابعه شهرداری، راه اندازی سیستم یکپارچه تحت وب مصوبات شورای شهر و سایر پروژه‌ها است.

وی با اشاره به فضا سازی محیطی شهر ارومیه در آستانه فرا رسیدن ایام الله مبارک دهه فجر، ادامه داد: این فضا سازی شهری شامل آذین بندی شهری با نصب المان‌های نوری مناسبتی، نصب ۲ هزار پرچم در معابر و نصب المان‌های مناسبتی و ماکت بالگرد حامل امام خمینی (ره) به بهشت زهرا در میدان انقلاب است.

حضرت پور با اعلام اینکه به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۲ برنامه متنوع فرهنگی در سطح شهر ارومیه برای شهروندان اجرا می‌شود، اظهار کرد: این برنامه‌های متنوع و شاد در نقاط مختلف شهری از جمله جشن بزرگ انقلاب به مدت ۱۲ روز در سالن ۲۰۰۰ نفری نور، اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۲ مسجد و ۱۲ مدرسه است.

به گفته شهردار ارومیه برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری ارومیه تحت عنوان زیر ساخت‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی برابر با افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه یعنی شهر سالم، فرهنگی، سبز، مجهز به حمل و نقلی ریلی و فن آوری اطلاعات اجرا می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا