بهره برداری از یک واحد گلخانه ای و طرح آبیاری تحت‌فشار در اهر

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از این طرح ها به خبرنگاران گفت: این واحد گلخانه ای در زمینی به مساحت 600 مترمربع احداث شده است.
وی ادامه داد: تمامی خدمات زیربنایی از قبیل آب، برق و گاز در این گلخانه تامین شده و از طرفی برای اینکه در آینده مشکلی نداشته باشد موتور برق و سوخت مایع در صورت قطعی گاز و برق نیز در نظر گرفته‌ایم.
اسدی اضافه کرد: محصولات گلخانه روستای کاشان خیار، گوجه و فلفل سبز خواهد بود و بر اساس پیش‌بینی‌ کارشناسان سالانه بیش از 96 تن محصول برداشت خواهد شد .
وی گفت: با بهره‌برداری از این گلخانه برای 7 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
اسدی با اشاره به اعتبارات هزینه شده در گلخانه روستای کاشان، گفت: میزان تسهیلات تصویب شده 450 میلیون تومان بوده که 225 میلیون تومان از محل اعتبارات توسعه ملی با بهره بانکی 14 درصد و 225 میلیون تومان از منابع داخلی بانک‌های عامل تأمین شده و تاکنون 300 میلیون تومان اعتبار تصویب شده تخصیص‌یافته و مابقی به‌صورت اقساطی پرداخت می‌شود.
وی همچنین گفت: مالک پروژه نیز 150 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده است.
اسدی اعلام کرد: پروژه آبیاری تحت‌فشار روستای کاشان هم در 2 مرحله و در زمینی به مساحت 4 هکتار از باغ سیب اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه جلوگیری از هدر رفت آب اولویت نخست بخش کشاورزی است، افزود: با تجهیز باغات به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار یا قطره‌ای میزان بهره‌وری از منابع آبی به 95 درصد افزایش یافته است.
اسدی با اعلام اینکه اینکه طرح آبیاری تحت‌فشار در 41 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر در دست مطالعه است، اظهارکرد: در طی سال جاری 14 پرونده برای 41 هکتار از اراضی به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار تشکیل شده و 56 هکتار از پروژه‌های در حال احداث که در 19 پرونده تشکیل یافته بود تحویل داده‌ایم.
اسدی با اشاره به اینکه طی سال جاری 160 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار تجهیز شده و یا در دست اقدام است، یادآوری کرد: 3300 هکتار از اراضی پایاب سدها و 2700 هکتار در پایاب چاه‌ها و چشمه‌های شهرستان به‌ سامانه های آبیاری قطره‌ای و بارانی تجهیز شده است./
خبرنگار: رضابالاگر** انتشار دهنده: پرویز انصاری
7225/3071

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا